Sutikku Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Hej. W gierach top-down, czasem jest coś takiego, że postać jest po środku + im dalej myszka, tym dalej widzimy, ale z pewnymi ograniczeniami, żeby ludzie z wielką rozdzielczością nie mieli przewagi. Jak coś takiego wykombinować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-[PhariseuS]- Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Tak się akurat składa, że do mojego Tajemniczego Projektu Numer 52310589 zrobiłem skrypt, który tak ustawia widoki (view), by ogarnąć kilka instancji (teoretycznie nieskończoność) na raz - oddalając i zbliżając, oraz centrując widok na środku geometrycznym. Planowałem to wrzucić jako przykład, ale muszę okroić plik do samego skryptu i przykładu działania oraz pokomentować kod. Jeżeli dałbyś radę poczekać do jutrzejszego wieczora, chętnie się podzielę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Wystarczy mu najprostsze rozwiązanie. Umieść kamerę w połowie pomiędzy graczem a pozycją myszki GML view_xview[0]=mean(x,mouse_x)-view_wview[0]/2 Jak chcesz możesz się bawić z proporcjami, albo czymś innym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się