Skocz do zawartości

długość lecącego pocisku


blood

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, uczę się pisać podstawową grę w GM 8.0 pro, i mam jeden problem.

Dodałem mojej głownej postaci możliwość strzelania i nie wiem co mam dopisać, aby lecące pociski leciały np tylko 120 pixeli, bo teraz każdy strzał leci ciągle do przodu aż skończy się mapa :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, uczę się pisać podstawową grę w GM 8.0 pro, i mam jeden problem.

Dodałem mojej głownej postaci możliwość strzelania i nie wiem co mam dopisać, aby lecące pociski leciały np tylko 120 pixeli, bo teraz każdy strzał leci ciągle do przodu aż skończy się mapa :x

 

dać to w Step pocisku.

GML
if(point_distance(xstart, ystart, x, y)>120)

instance_destroy();

Jeżeli pozycja pocisku względem startowych współrzędnych xstart i ystart jest większa od obecnej x i y o 120 pixeli to obiekt zostaje usunięty.

 

Coś podobnego.

 

Można też zrobić na alarmach np.

 

w Create:

GML
alarm[0] = room_speed/2;

 

w Alarm 0:

 

GML
instance_destroy();

 

czyli po pół sekundy pocisk zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...