blood Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Witam, uczę się pisać podstawową grę w GM 8.0 pro, i mam jeden problem. Dodałem mojej głownej postaci możliwość strzelania i nie wiem co mam dopisać, aby lecące pociski leciały np tylko 120 pixeli, bo teraz każdy strzał leci ciągle do przodu aż skończy się mapa :x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Witam, uczę się pisać podstawową grę w GM 8.0 pro, i mam jeden problem. Dodałem mojej głownej postaci możliwość strzelania i nie wiem co mam dopisać, aby lecące pociski leciały np tylko 120 pixeli, bo teraz każdy strzał leci ciągle do przodu aż skończy się mapa :x dać to w Step pocisku. GML if(point_distance(xstart, ystart, x, y)>120) instance_destroy(); Jeżeli pozycja pocisku względem startowych współrzędnych xstart i ystart jest większa od obecnej x i y o 120 pixeli to obiekt zostaje usunięty. Coś podobnego. Można też zrobić na alarmach np. w Create: GML alarm[0] = room_speed/2; w Alarm 0: GML instance_destroy(); czyli po pół sekundy pocisk zniknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blood Opublikowano 15 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Właśnie o to mi chodziło, dziękuje bardzo :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się