Skocz do zawartości

celowanie


Rekomendowane odpowiedzi

W dziale faq było pytanie o lufę czołgu jak żeby cię obracała względem kursora.. Pomyślałem fajnie robię grę w której bohater będzie mógł ruszać ręką i rzucać z nie nożami.. Ale są dwa problemy..

1. nie wiem jak zrobić by ręka obracała się bez obracania całym bohaterem. więc chce zrobić nowy obiekt ale nie wiem jak zrobić by ta ręka była "przyspawana" do reszty ciała..

2. jak już to zrobię to chciałbym żeby po wciśnięciu klawisza obiekt np nóż leciał w kierunku wyznaczonym przez kursor.. Proszę o pomoc i z góry dziękuje za udzieloną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

jeżeli ręka nie znajduje się w idealnym miejscu, możesz ją łatwo "przesuwać" względem reszty ciała odejmując lub dodając coś do X i Y np.

GML
x = obj_reszta_ciala.x - 10

y = obj_reszta_ciala.y + 12

 

wystarczy znać podstawy układu współrzędnych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Można też za pomocą draw_sprite_ext(),

2. Wystarczy wpisać: direction=celownik.direction, : obj_gracz>press space>control>code:

instance_create(x,y,obj_noz);

speed=10;

direction=celownik.direction;

 

oczywiście zamiast spacji możesz dać left global mouse itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Step Event

for object ręka:

 

Error in code at line 1:

x = obj_ninja.x;

^

at position 5: Unknown variable obj_ninja

 

 

taki błąd wyskakuje mi po wpisaniu kodu

 

x = obj_reszta_ciala.x;

y = obj_reszta_ciala.y;

direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);

:(

oczywiście zmieniłem obj_reszta_ciała na obj_ninja ale nie wiem czy może mam coś jeszcze zmienić w podanym kodzie zmienić... (nie wiem w czym problem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Step Event

for object ręka:

 

Error in code at line 1:

x = obj_ninja.x;

^

at position 5: Unknown variable obj_ninja

 

 

taki błąd wyskakuje mi po wpisaniu kodu

 

x = obj_reszta_ciala.x;

y = obj_reszta_ciala.y;

direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);

:(

oczywiście zmieniłem obj_reszta_ciała na obj_ninja ale nie wiem czy może mam coś jeszcze zmienić w podanym kodzie zmienić... (nie wiem w czym problem)

1. Nazwy obiektów nazywamy bez polskich znaków

2. obj_ninja powinien być obiektem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

objekt ninja czy obj_ninja

 

Dobra czaje ;p

już działa bardzo dziękuje tylko teraz co zrobić żeby "żucała" nożami w daną stronę co jest wycelowana

Przy naciśnięciu jakiegoś przycisku:

GML
instance_create(x,y,obj_noz)

W Create obiektu noża

GML
speed = 10

direction = obj_reka.direction

Jakoś tak to powinno być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy naciśnięciu jakiegoś przycisku:

GML
instance_create(x,y,obj_noz)

W Create obiektu noża

GML
speed = 10

direction = obj_reka.direction

Jakoś tak to powinno być

 

Wszystko niby działa ale objekt nóż nie chce się tworzyćnie niewiem z jakiego powodu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. obiekt nóż czy objekt obj_noz?

2. czy masz w tym obiekcie zaznaczone 'visible' i czy w Draw masz jakiś kod?

 

1 już się nauczyłem poprostu noz

2 wiem że podczas tej konwersacji zachowałem się jak nooob w znajomości programowania ale nie jestem aż taki głupi.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...