sonicfanmilosz@o2.pl Opublikowano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2014 W dziale faq było pytanie o lufę czołgu jak żeby cię obracała względem kursora.. Pomyślałem fajnie robię grę w której bohater będzie mógł ruszać ręką i rzucać z nie nożami.. Ale są dwa problemy.. 1. nie wiem jak zrobić by ręka obracała się bez obracania całym bohaterem. więc chce zrobić nowy obiekt ale nie wiem jak zrobić by ta ręka była "przyspawana" do reszty ciała.. 2. jak już to zrobię to chciałbym żeby po wciśnięciu klawisza obiekt np nóż leciał w kierunku wyznaczonym przez kursor.. Proszę o pomoc i z góry dziękuje za udzieloną... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2014 Witam na GMClanie :D GML x = obj_reszta_ciala.x; y = obj_reszta_ciala.y; direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); Wrzucasz to do step odpowiednio modyfikując. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 25 Grudnia 2014 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2014 jeżeli ręka nie znajduje się w idealnym miejscu, możesz ją łatwo "przesuwać" względem reszty ciała odejmując lub dodając coś do X i Y np. GML x = obj_reszta_ciala.x - 10 y = obj_reszta_ciala.y + 12 wystarczy znać podstawy układu współrzędnych :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gilos99 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2014 1.Można też za pomocą draw_sprite_ext(), 2. Wystarczy wpisać: direction=celownik.direction, : obj_gracz>press space>control>code: instance_create(x,y,obj_noz); speed=10; direction=celownik.direction; oczywiście zamiast spacji możesz dać left global mouse itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 25 Grudnia 2014 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2014 Wystarczy wpisać: direction=celownik.direction to nic nie da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sonicfanmilosz@o2.pl Opublikowano 26 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2014 ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Step Event for object ręka: Error in code at line 1: x = obj_ninja.x; ^ at position 5: Unknown variable obj_ninja taki błąd wyskakuje mi po wpisaniu kodu x = obj_reszta_ciala.x; y = obj_reszta_ciala.y; direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); :( oczywiście zmieniłem obj_reszta_ciała na obj_ninja ale nie wiem czy może mam coś jeszcze zmienić w podanym kodzie zmienić... (nie wiem w czym problem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2014 ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Step Event for object ręka: Error in code at line 1: x = obj_ninja.x; ^ at position 5: Unknown variable obj_ninja taki błąd wyskakuje mi po wpisaniu kodu x = obj_reszta_ciala.x; y = obj_reszta_ciala.y; direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); :( oczywiście zmieniłem obj_reszta_ciała na obj_ninja ale nie wiem czy może mam coś jeszcze zmienić w podanym kodzie zmienić... (nie wiem w czym problem) 1. Nazwy obiektów nazywamy bez polskich znaków 2. obj_ninja powinien być obiektem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sonicfanmilosz@o2.pl Opublikowano 26 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2014 1. Nazwy obiektów nazywamy bez polskich znaków 2. obj_ninja powinien być obiektem O znakach polskich to nawet niewiedziałem i pewnie jestem uznany za kompletnego nooba a objekt ninja istnieje chyba że źle zrozumiałem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2014 O znakach polskich to nawet niewiedziałem i pewnie jestem uznany za kompletnego nooba a objekt ninja istnieje chyba że źle zrozumiałem ... objekt ninja czy obj_ninja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sonicfanmilosz@o2.pl Opublikowano 26 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2014 objekt ninja czy obj_ninja Dobra czaje ;p już działa bardzo dziękuje tylko teraz co zrobić żeby "żucała" nożami w daną stronę co jest wycelowana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2014 objekt ninja czy obj_ninja Dobra czaje ;p już działa bardzo dziękuje tylko teraz co zrobić żeby "żucała" nożami w daną stronę co jest wycelowana Przy naciśnięciu jakiegoś przycisku: GML instance_create(x,y,obj_noz) W Create obiektu noża GML speed = 10 direction = obj_reka.direction Jakoś tak to powinno być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sonicfanmilosz@o2.pl Opublikowano 26 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2014 Przy naciśnięciu jakiegoś przycisku: GML instance_create(x,y,obj_noz) W Create obiektu noża GML speed = 10 direction = obj_reka.direction Jakoś tak to powinno być Wszystko niby działa ale objekt nóż nie chce się tworzyćnie niewiem z jakiego powodu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2014 Wszystko niby działa ale objekt nóż nie chce się tworzyćnie wiem z jakiego powodu.... 1. obiekt nóż czy objekt obj_noz? 2. czy masz w tym obiekcie zaznaczone 'visible' i czy w Draw masz jakiś kod? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sonicfanmilosz@o2.pl Opublikowano 26 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2014 1. obiekt nóż czy objekt obj_noz? 2. czy masz w tym obiekcie zaznaczone 'visible' i czy w Draw masz jakiś kod? 1 już się nauczyłem poprostu noz 2 wiem że podczas tej konwersacji zachowałem się jak nooob w znajomości programowania ale nie jestem aż taki głupi.. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2014 Ale już sobie poradziłeś z tym problemem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sonicfanmilosz@o2.pl Opublikowano 26 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2014 Ale już sobie poradziłeś z tym problemem? nie umiem różne sposoby próbowałem i nic niedziała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2014 To jak chcesz to wyślij na pw ten projekt to zobaczę czemu nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sonicfanmilosz@o2.pl Opublikowano 26 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2014 To jak chcesz to wyślij na pw ten projekt to zobaczę czemu nie działa. Ledwo co się zarejerstrowałem i oprócz gamemakera to na tej stronie te jestem zielony nie wiem co to pw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 26 Grudnia 2014 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2014 penis Wołodyjowskiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sonicfanmilosz@o2.pl Opublikowano 26 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2014 Ledwo co się zarejerstrowałem i oprócz gamemakera to na tej stronie te jestem zielony nie wiem co to pw chyba że chodi o priv to dobra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się