Skocz do zawartości

Spowalnianie ruchomych obiektów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanko odnośnie spowalniania ruchu obiektów. Za pomocą partykli z pewnego tutoriala udało mi się zrobić całkiem fajną krew, która ewidentnie zwalnia i dopiero wtedy znika (symuluje grawitację/tarcie):

 

{

// Initialise our global blood particale

global.pt_blood = part_type_create();

var pt = global.pt_blood;

 

// Set the settings for blood particale

part_type_shape(pt,pt_shape_disk);

part_type_size(pt,.1,.2,0,0);

part_type_color2(pt,c_red,c_maroon);

part_type_speed(pt,2,5,-.1,0);

part_type_direction(pt,0,360,0,0);

part_type_gravity(pt,.0,450);

part_type_life(pt,25,50);

}

 

Chciałem ten kod przebudować i sprawdzić czy uda mi się w ten sposób zrobić identyczny efekt z dodanym przez siebie OBIEKTEM. Niestety nie działa. Moim celem jest uzyskanie identycznego efektu jak z partyklami. Chcę zrobić w ten sposób odpadające flaki czy np prosty efekt wylatujących łusek z karabinu. Liczę na podpowiedź. Pozdrawiam :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien, ale raczej particle nie mają zbyt wiele wspólnego z obiektami. No ale jak chcesz spowalniające, opadające obiekty, to może tak.

GML
speed-=0.1;

gravity_direction=360;

gravity=0.5;

if alarm[0] = -1 then alarm[0] = room_speed * 2

. A w alarmie, zniszczenie obiektu.

Mogłem coś pokręcić rzecz jasna. To tak dla samej idei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz sprawdzę wasze metody ale obawiam się ze nie mam właczonej grawitacji w grze. Poruszałem juz ten temat że włączona grawitacja sprawia ze np poruszanie się postaci musi zostać przebudowane i niestety postać ślizga się jak po lodzie. Ale się zobaczy. Mam wrażenie że fizyka partykli działa bo są one wpisane jako skrypt a nie jako już dodany code do obiektu. Chodzi mi o efekt że:

 

Tworzy się obiekt, lecący w losowym kierunku o prędkości początkowej 100 a końcowej 0, wtedy jest alarm i zniszczenie obiektu.

 

 

EDIT: Dziękuję ludzie! Dziła mimo to. Dzięki temu mogę zacząć się tym bawić i raczej juz sobie dam radę z tym elementem :). Dziękuję jeszcze raz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...