Paindemonium Opublikowano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 Witam. Mam pytanko odnośnie spowalniania ruchu obiektów. Za pomocą partykli z pewnego tutoriala udało mi się zrobić całkiem fajną krew, która ewidentnie zwalnia i dopiero wtedy znika (symuluje grawitację/tarcie): { // Initialise our global blood particale global.pt_blood = part_type_create(); var pt = global.pt_blood; // Set the settings for blood particale part_type_shape(pt,pt_shape_disk); part_type_size(pt,.1,.2,0,0); part_type_color2(pt,c_red,c_maroon); part_type_speed(pt,2,5,-.1,0); part_type_direction(pt,0,360,0,0); part_type_gravity(pt,.0,450); part_type_life(pt,25,50); } Chciałem ten kod przebudować i sprawdzić czy uda mi się w ten sposób zrobić identyczny efekt z dodanym przez siebie OBIEKTEM. Niestety nie działa. Moim celem jest uzyskanie identycznego efektu jak z partyklami. Chcę zrobić w ten sposób odpadające flaki czy np prosty efekt wylatujących łusek z karabinu. Liczę na podpowiedź. Pozdrawiam :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 Nie jestem pewien, ale raczej particle nie mają zbyt wiele wspólnego z obiektami. No ale jak chcesz spowalniające, opadające obiekty, to może tak. GML speed-=0.1; gravity_direction=360; gravity=0.5; if alarm[0] = -1 then alarm[0] = room_speed * 2 . A w alarmie, zniszczenie obiektu. Mogłem coś pokręcić rzecz jasna. To tak dla samej idei. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 GML friction=0.1 Nuff said Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paindemonium Opublikowano 13 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Zaraz sprawdzę wasze metody ale obawiam się ze nie mam właczonej grawitacji w grze. Poruszałem juz ten temat że włączona grawitacja sprawia ze np poruszanie się postaci musi zostać przebudowane i niestety postać ślizga się jak po lodzie. Ale się zobaczy. Mam wrażenie że fizyka partykli działa bo są one wpisane jako skrypt a nie jako już dodany code do obiektu. Chodzi mi o efekt że: Tworzy się obiekt, lecący w losowym kierunku o prędkości początkowej 100 a końcowej 0, wtedy jest alarm i zniszczenie obiektu. EDIT: Dziękuję ludzie! Dziła mimo to. Dzięki temu mogę zacząć się tym bawić i raczej juz sobie dam radę z tym elementem :). Dziękuję jeszcze raz! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się