Skocz do zawartości

warunek przejścia gm8.0


M.A.G

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo prosto. Musisz znać aktualną liczbę przeciwników. Pomoże Ci w tym funkcja: instance_number().

 

Możesz natrafić na problem gdy twoi przeciwnicy są różnymi obiektami (np.: Zombie i Szkielety). Aby to obejść musisz stworzyć jeden wspólny obiekt rodzic (parent) i każdemu z twoich przeciwników ustawić ten parent. Sprawi to że za każdym razem jak będziesz się odwoływać do rodzica to GM będzie też brał pod uwagę jego dzieci.

Ułatwia to też później resztę spraw. Nie trzeba robić wielu różnych kolizji, a wystarczy sprawdzać kolizje z rodzicem. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Threef dobrze mówi. Właściwie lepiej się nie da ;d Więc dodam tylko;

GML
if(instance_number(parentWrog) == 0) // sprawdza ilość potworków, jeśli jest równa 0, to wykonuje kod w klamrach

{

show_message("Zabiles wszystkie potworki!"); //taka tam wiadomość, możesz zamiast tego dać jakiś efekt, informacje o punktach czy co tam chcesz, albo to usunąć

room_goto_next(); // przejście do następnego roomu

}

Ten kod dajesz albo w STEP (nie zbyt dobry pomysł), albo w obiekcie parentWrog dajesz ten kod w evencie Destroy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...