M.A.G Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 potrzebuje pomocy nie wiem jak napisać aby można było przejść etap dopiero po wyeliminowaniu wszystkich potworków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Bardzo prosto. Musisz znać aktualną liczbę przeciwników. Pomoże Ci w tym funkcja: instance_number(). Możesz natrafić na problem gdy twoi przeciwnicy są różnymi obiektami (np.: Zombie i Szkielety). Aby to obejść musisz stworzyć jeden wspólny obiekt rodzic (parent) i każdemu z twoich przeciwników ustawić ten parent. Sprawi to że za każdym razem jak będziesz się odwoływać do rodzica to GM będzie też brał pod uwagę jego dzieci. Ułatwia to też później resztę spraw. Nie trzeba robić wielu różnych kolizji, a wystarczy sprawdzać kolizje z rodzicem. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Threef dobrze mówi. Właściwie lepiej się nie da ;d Więc dodam tylko; GML if(instance_number(parentWrog) == 0) // sprawdza ilość potworków, jeśli jest równa 0, to wykonuje kod w klamrach { show_message("Zabiles wszystkie potworki!"); //taka tam wiadomość, możesz zamiast tego dać jakiś efekt, informacje o punktach czy co tam chcesz, albo to usunąć room_goto_next(); // przejście do następnego roomu } Ten kod dajesz albo w STEP (nie zbyt dobry pomysł), albo w obiekcie parentWrog dajesz ten kod w evencie Destroy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się