Skocz do zawartości

Pasek życia Problem


H2S04

Rekomendowane odpowiedzi

Problem wygląda dokładniej tak. W teście klikam na postać pasek życia schodzi. Jak zejdzie do 0 lecz wartość nadal spada czyli idzie na wartość minusową i tworzy pasek dalej.

 

Create:

GML
Information about object: o_controller

Sprite:

Solid: false

Visible: true

Depth: 0

Persistent: false

Parent:

Mask:

 

No Physics Object

Create Event:

 

execute code:

 

instance_create(50,50,o_Player)

instance_create(50,50,o_Cam)

lc = 0;

 

global.hp = 300

 

global.weapon[0] = 1;

global.weapon[1] = 0;

 

 

 

Step Event:

 

execute code:

 

if global.hp <= 300 {

lc = c_green;

}

if global.hp <= 200 {

lc = c_yellow;

}

if global.hp <= 100 {

lc = c_red;

}

if global.hp <= 0 {

global.hp = 0;

}

 

Draw GUI Event:

 

execute code:

 

draw_rectangle_colour(0,0,1024,30,c_gray,c_dkgray,c_gray,c_dkgray,0)

draw_rectangle_colour(0,0,1024,30,c_black,c_black,c_black,c_black,1)

draw_rectangle_colour(10,5,x+global.hp,25,lc,lc,lc,lc,0)

 

"lc" to jest zmiana koloru względem poziomu życia. Po prostu jak życie się skończy nie chcę by wystawał kawałek życia poza box od lewej strony, by jakoś to wyglądało.

 

f9wrtbF.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GMLglobal.hp=max(0,global.hp)

 

No dobra ale gdzie to wpisać. Bo dałem w Step i nie działa w create nie działa dalej to samo.

 

EDIT:

Dzięki tobie mnie olśniło... Wystarczyła dodatkowa zmienna.

Create:

GML
minhp = 0

Step:

GML
if global.hp <= minhp{

global.hp = minhp;

lc = c_black;

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...