H2S04 Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Problem wygląda dokładniej tak. W teście klikam na postać pasek życia schodzi. Jak zejdzie do 0 lecz wartość nadal spada czyli idzie na wartość minusową i tworzy pasek dalej. Create: GML Information about object: o_controller Sprite: Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: Mask: No Physics Object Create Event: execute code: instance_create(50,50,o_Player) instance_create(50,50,o_Cam) lc = 0; global.hp = 300 global.weapon[0] = 1; global.weapon[1] = 0; Step Event: execute code: if global.hp <= 300 { lc = c_green; } if global.hp <= 200 { lc = c_yellow; } if global.hp <= 100 { lc = c_red; } if global.hp <= 0 { global.hp = 0; } Draw GUI Event: execute code: draw_rectangle_colour(0,0,1024,30,c_gray,c_dkgray,c_gray,c_dkgray,0) draw_rectangle_colour(0,0,1024,30,c_black,c_black,c_black,c_black,1) draw_rectangle_colour(10,5,x+global.hp,25,lc,lc,lc,lc,0) "lc" to jest zmiana koloru względem poziomu życia. Po prostu jak życie się skończy nie chcę by wystawał kawałek życia poza box od lewej strony, by jakoś to wyglądało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 GML global.hp=max(0,global.hp) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H2S04 Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 GMLglobal.hp=max(0,global.hp) No dobra ale gdzie to wpisać. Bo dałem w Step i nie działa w create nie działa dalej to samo. EDIT: Dzięki tobie mnie olśniło... Wystarczyła dodatkowa zmienna. Create: GML minhp = 0 Step: GML if global.hp <= minhp{ global.hp = minhp; lc = c_black; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Nie musisz robić specjalnie nowej zmiennej. Po prostu daj tam 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się