Cygnus Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Cześć wszystkim Jak dodać do bossa strzały, różne ataki, chodzenie , bo na fizyce phy_physic coś nie chce działać z klocków:/ i co tu wpisać żeby w momencie zabicia wroga zmienił on swój sprite o to kod enemy STEP GML hsp = dir * movespeed; vsp += grav; image_speed = 0.03; if (hsp != 0) image_xscale = sign(hsp); ///Horizontal Collision if (place_meeting(x+hsp,y,obj_Collision) || place_meeting(x+hsp,y,obj_niewidzialny)) { hsp = 0; dir *= -1; } x += hsp; ///Vertical Collision if (place_meeting(x,y+vsp,obj_Collision)) { while (!place_meeting(x,y+sign(vsp),obj_Collision)) { y += sign(vsp); } vsp = 0; } y += vsp; ///Enemy Collision if (place_meeting(x,y,obj_player)) { if (obj_player.y < y-16) { with (obj_player) vsp =-jumping; global.pScore += 100; //Punkty za zabicie wroga instance_destroy(); sprite_index = sprWrogGinie; } else { health -= 1; // o tak bug z hp naprawiony, teraz wrogowie zabijaja;) } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Od razu podpowiem, że nie powinno się mieszać fizyki (boxD2) z innymi funkcjami odpowiadającymi za "fizykę" wbudowanymi w instancje jak np. speed. To po prostu nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 Ta nazwa tematu, nostalgłem. :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 25 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 Kurcze dlatego wam pytam o pomoc,w końcu to dział dla początkujących.. Dobra,to powiedzcie jaki kod miałby być np żeby drabiny działały,bo teraz jak próbuje po nich wchodzić,to tak jakbym po nich lewiatował.Chyba kolega z N94 miał ten sam problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flame Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 Cześć wszystkim Jak dodać do bossa strzały, różne ataki, chodzenie , bo na fizyce phy_physic coś nie chce działać z klocków:/ Ja zrobiłem tu taki prosty przykład odnośnie tego bossa: Tworzysz sobie obj_boss i obj_pocisk, ustawiasz im sprity itp. obj_pocisk event create GML ///CREATE speed=5; //prędkość pocisku image_angle=direction; obj_boss event create GML ///CREATE shot=true;//odstępu miedzy strzalami dir_=0; //kierunek bossa</span></span> obj_boss event step GML ///STEP if dir_==0 then x+=1; //jeśli dir=0 idzie w prawo if x>room_width then dir_=1; //jesli napotka koniec roomu zawraca if dir_==1 then x-=1; //jeśli dir=1 idzie w lewo if x<0 then dir_=0; //jeśli napotka koniec roomu zawraca var a; //zmienna nic nie robi :p for(a=0; shot=true; direction+=30;)//pętla for(wartosc zmiennej,warunek,instrukcja {inne instrukcje} { i=instance_create(x+lengthdir_x(16,direction),y+lengthdir_y(4,direction),obj_pocisk);//żeby sprite pocisku miał odpowiedni kąt względem kierunku lotu i.direction = direction; i.image_angle = direction; alarm[0]=room_speed/2; //alarm do shot aby byly pewne przerwy miedzy strzelaniem shot=false; } obj_boss event alarm0 GML ///ALARM 0 shot=true; //kiedy alarm skonczy odliczać boss znów zacznie strzelać</span></span> @EDIT: LoL teraz doczytałem że robisz to na physics... raczej to co napisałem wyżej działać nie będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się