SimianVirus7 Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Witam. Coś mi dzisiaj nie idzie, dlatego znowu zwracam się z pomocą do was, napisałem już z tysiąc niepoprawnych kodów, a tych poprawnych nie moge znaleźć, wytłumaczcie, co ja zrobiłem źle GML if keyboard_check( ord ("A")) { sprite_index=spr_Kaban_animation; image_speed=0.4; if place_free(x-4,y) {x-=4} speed=0 } Chodzenie ma być na WSAD, często było tak, że animacja się odpalała ale bohater stał w miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Nigdzie nie widzę abyś po wykonanym ruchu resetował animację z powrotem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 6 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Napisałem teraz w ten sposób i animacja działa tak jak powinna ale bohater stoi w miejscu zamiast iść w lewo GML if keyboard_check( ord ("A")) { sprite_index=spr_Kaban_animation; image_speed=0.4; if place_free(x-4,y) {x-=4} speed=0 } if keyboard_check_released( ord ("A")) { sprite_index=spr_Kaban; image_speed=0.4; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Nie mam pojęcia co chcesz osiągnąć, raz używasz speed raz x-=4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 6 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Fakt, źle przepisałem kod z FAQ ale i tak jest problem, ponieważ gdy naciskam A to bohater stoi w miejscu z odpaloną animacją, a gdy puszcze idzie w lewo ale bez animacji GML if keyboard_check( ord ("A")) { speed=3 sprite_index=spr_Kaban_animation; image_speed=0.4; } if keyboard_check_released( ord ("A")) { sprite_index=spr_Kaban; image_speed=0.4; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Problem chyba jest w ty że cały czas od nowa ustawiasz animację, przez to ona cały czas jest na pierwszej klatce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 6 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Zmieniłem kod na taki GML if dir = 1 { image_speed=0.5 sprite_index=spr_Kaban_animation } else if dir = -1 { image_speed=0.5 //możesz zmniejszyć, wiadomo;] sprite_index=spr_Kaban_animation } if keyboard_check(ord("A")) { dir=-1 if place_free(x-3,y) {x-=3} } if keyboard_check(ord("D")) { dir=1 if place_free (x+3,y) {x+=3} } if keyboard_check_released(ord ("A")) { image_speed=0 sprite_index=spr_Kaban } if keyboard_check_released(ord ("D")) { image_speed=0 sprite_index=spr_Kaban } Przy czym są plusy, moge już chodzić wraz z animacją lecz animacja jest ciągle aktywna, nawet jeśli puszcze przyciski A albo D PS; w create bohatera dałem dir = 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 GML if keyboard_check(ord("A")) { dir=-1 if place_free(x-3,y) {x-=3} } if keyboard_check(ord("D")) { dir=1 if place_free (x+3,y) {x+=3} } if keyboard_check(ord ("A")) or keyboard_check(ord ("D")) //jezeli klawisz a lub d jest wcisniety { image_speed=.5//obrazek zmienia klatki(animacja) sprite_index=spr_Kaban_animation//animacja chodzenia }else//nie jest wcisniety zaden klawisz { image_speed=0//brak zmiany klatek(nie ma animacji) sprite_index=spr_Kaban//obrazek bez ruchu } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 6 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Wielkie dzięki Krisso99, aż cieszy oko ^_^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się