SimianVirus7 Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Witam. Głowie się nad tym od wczoraj i doszedłem do tego GML hp -= 10; if (hp<=80) sprite_add_sprite(spr_table2); Chodzi mi oto, że jeśli obj_table będzie miał 80hp jego sprite zmieni się na spr_table2 Raczej ostatnia linijka jest źle skonstruowana ale nie mam już pomysłów, w create dałem hp = 100 Proszę o pomoc, zapomniałem już co nie co od mojego ostatniego użycia GM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Zamień 'sprite_add_sprite(spr_table2)' na 'sprite_index = spr_table2' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 6 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Wszystko działa :thumbsup: dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zombie-Games Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Zamień 'sprite_add_sprite(spr_table2)' na 'sprite_index = spr_table2' lub lub zrób dwa obrazki w jednym w create daj GML image_speed = 0 a pużniej zamiast(sprite_add_sprite(spr_table2)) daj GML image_index = 1 PS Chociaż to to samo ;) ale... EDIT: GML hp -= 10; if (hp<=80) sprite_add_sprite(spr_table2); Czegoś tu nie rozumiem GML hp -= 10 a potem GML if (hp<=80) //????</span> a nie powinno być GML if (hp <= -80) // !!!!!</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Dlaczego miałby w ten sposób sprawdzać hp? Odejmuje 10 hp hp -= 10, a jeśli po odjęciu ma mniej nić 80, albo tyle samo if(hp<=80), to wtedy zmienia sprite. Jeśli miałoby to być na minusie, to miałby dwa razy więcej hp, ten stworek ;x -=, to nic innego jak hp = hp - 10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieo Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 @Zombie-Games GML hp -= 10 to nic innego jak "hp odjąć 10" Nie wiem czego tu nie rozumiesz. A GML if (hp <= -80) to "Jeśli hp jest mniejsze lub równe -80 to zrób coś tam", czyli nie ten efekt jaki chce uzyskać SimianVirus7. Jemu chodzi najpierw o odjęcie 10 od hp a potem sprawdzenie, czy hp jest równe lub mniejsze od 80. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 <Wszystko> *facepalm* Jeśli nie rozumiesz konceptu odjęcia wartości 10 od zmiennej HP może nie próbuj pomagać użytkownikom, bo jest duża szansa, że im zaszkodzisz? Kod Simana wydaje się być dobry i sensowny i po kiego miałby w jednym spricie dawać, owszem blabla optymalizacja, ale daj spokój... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 6 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Panowie, dzięki za pomoc, wykorzystałem radę pierwszego użytkownika i wszystko działa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się