Mateusz Nejman Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 Witajcie! Potrzebuję pomocy przy AI potworów. Chciałbym, żeby taki potworek sobie biegał co 5 sekund zmieniając kierunek. Gdy gracz jest w danej odległości to zwraca na siebie uwagę i potworek zapiernicza do niego. Jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zombie-Games Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 mam pomysł co do zapierniczania w stronę bochatera : Create obj_enemy GML seen = 0 //do widoczności spd = (okreslona liczba) //prędkość potworka</span></span> Begin Step GML if !collision_line(x,y,global.herox,global.heroy,obj_parent_wall,1,0) && (point_distance(x,y,global.herox,global.heroy) < 400) && seen = 0 { seen = 1 } if seen = 1 && point_distance(x,y,global.herox,global.heroy) > 500 { mp_potential_step_object(obj_player.x,obj_player.y,spd,obj_parent_wall) } else speed=0 if (point_distance(x,y,global.herox,global.heroy) < 10) { speed = 0; // jest blisko bochatera to stoji } a w create/step twojego bochatera GML global.herox = x; global.heroy = y; PS. Ja stosowałem taki do mojej gierki , obj_parent_wall to poprostu ściana , kamień lub co wolisz/posiadasz ;) . EDIT: Znalazłem na sandbox.yoyogames.com taki przykład co do biegania w random'owym kierunku LINK może ci się przyda :) ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 Losowanie kierunku, hmm... może cosik wypiszę GML (create) ii=30; //taki liczniczek</span> GML (step) ii--; if(ii<=0) { ii=room_speed*5 // ustawiamy licznik na 5 sekund direction+=(irandom(60)-30) //trochę płynniejsza zmiana ruchu, można jeszcze lepiej jak chcesz image_angle=direction // image_angle możemy zmieniać tylko przy zmianie kierunku, po kiego ustawiać co step? } To chyba wszystko? Aaa, a co do wykrywania postaci (kod Zombie-Games), to gdzieś jest przykład pościgu top-down, po zrobieniu grida chyba lepiej wybiera drogę. Poszukaj, bo prosty przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 W pierwszym poście ładnie wszystko opisałeś. W czym problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 W sumie Threef ma rację. Wszystko co potrzebne masz napisane w poście. To chyba nie jest aż takie trudne, napisać 10 linijek kodu ;p W tym przypadku to tylko przełożenie tego na angielski, a potem dodać nawiasy ;x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zombie-Games Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 Wujku dobra rado: A niby mój post jest zły ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się