Amaterasu Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Ok stworze obiekt maska i sprite to mam mu dać swojego bohatera? czyli obj_player w masce i sprite? Nie. Chcesz miec obiekt, ktory przeniesie cie do innej mapy, jesli na niego wejdziesz. To znaczy, ze musisz ustawic mu pewna maske w ksztalcie prostokata, ten prostokat bedzie strefa, ktora przeniesie gracza stojacego na niej. Mozesz mu dac sprite w ksztalcie prostokata, bedzie lepiej widac, gdzie ta strefa sie znajduje w edytorze, ale odznacz zakladke 'visible' w obiekcie strefa Ta zmienna globalna dokładnie,rozumiem,że ma być w tym obiekcie co stworze do przenoszenia się do innego roomu,ale co mam tam dokładnie ;) Tez nie. Zmienna globalna raz stworzona nigdy nie ginie, czyli wystarczy stworzyc ja raz, na poczatku gry (np. w evencie Create bohatera). Podczas przenoszenia sie do innego roomu nadaj tej zmiennej wartosc aktualnego roomu (czyli doslownie 'global.prevRoom = room) ZANIM przeniesiesz sie do kolejnego roomu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Zrobiłem inaczej,bo coś mi nie wychodzi. W obj_player w events w Outside Room dałem klocki: if next room exists go to next room Teraz przechodzę do następnego roomu,ale nie mogę się już cofnąć do poprzedniego:/ A powiedz mi co mam zrobić żeby mój obj_player skakał na wszystkich obiektach,a nie tylko na obj_Collision. Ten problem mam taki,że tylko na obj_Collision on skacze,a na innych już obiektach na jakich się znajdzie,to skoku nie mogę wykonać,poruszać się mogę,ale skoczyć już nie:/ Kod obj_player CREATE start_x = x; start_y = y; phy_fixed_rotation = true; move_speed = 200; max_xspeed = 2; jumping = false; jump_force = -110; STEP phy_speed_x = max(min(phy_speed_x, max_xspeed) , -max_xspeed); if(phy_speed_x > 0.1 || phy_speed_x < -0.1) { sprite_index = spr_Player_Running; } else{ sprite_index = sprPlayer; } if (phy_speed_y > 1.2) { sprite_index = spr_Player_Falling; } image_speed = phy_speed_x / 10; background_x[0] = -phy_position_x / 5; background_x[0] = -phy_position_y / 5; background_x[1] = -phy_position_x / 5; background_x[1] = -phy_position_y / 5; PRESS(up) FIRST JUMP ///First Jump if (place_meeting(x,y+1, obj_Collision)) { jumping = true; alarm [0] = 1; physics_apply_impulse(x,y,0, jump_force); show_debug_message("First Jump") } Secound Jump /// Secound Jump if(jumping && alarm[0] < 0){ physics_apply_impulse(x,y,0, jump_force); jumping = false; show_debug_message("Double Jump") } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2014 A powiedz mi co mam zrobić żeby mój obj_player skakał na wszystkich obiektach,a nie tylko na obj_Collision. Ustaw tym obiektom parent obj_Collision Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 I am Lord Dzięki Panie Dzieju;) jesteś wielki;)działa;) teraz mogę skakać na wszystkich platformach;] A powiedzcie mi co mam zrobić żeby wróg się normalnie obracał,bo co prawda obraca się,ale chodzi tyłem;) coś w kodzie mam zwalone i nie mogę sobie z tym poradzić:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Jak chodzi tyłem to obróć obrazek w sprite edytorze. Obrazki w GMie powinny być dla platformówki zwrócone twarzą w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Super dzięki;) Panie I am Lord ;] no wróg chodzi teraz jak należy;] Dobrze;) to już mam za sobą;) a jak zrobić żeby mój bohater strzelał? i wróg żeby też strzelał jak zobaczy mnie;)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Nie mozemy zrobic za ciebie calej gry. Pomoc w jednej, dwoch rzeczach, jasne, ale nie w praktycznie wszystkim. Przeszukaj forum, wiele wczesniejszych tematow traktowalo o strzelaniu w takiej czy innej formie. Przeczytaj tez FAQ, mozna tam znalezc odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczace mechaniki gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się