Skocz do zawartości

pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

mam obj_control to pasek z blokami tak jak w minecraft

i w nim

 

jest mam glob right pressed

 

 

w glob right pressed jest

GML
[/gml]

if image_index=0{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),obj_grass)}

if image_index=1{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),obj_dirt)}

if image_index=2{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),obj_stone)}

if image_index=3{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),obj_cobelstone)}

if image_index=4{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),obj_wood)}

if image_index=5{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),obj_liscie)}

if image_index=6{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),nether_rock_obj)}

if image_index=7{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),nether_brick_obj)}

if image_index=8{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),drabina_obj)}

 

if image_index=9{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),brick_obj)}

 

if image_index=10{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),stone_brick_obj)}

if image_index=11{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),planks_obj)}

if image_index=12{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),glass_obj)}

if image_index=13{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),sand_obj)}

if image_index=14{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),graver_obj)}

if image_index=15{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),craft_table_obj)}

if image_index=16{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),piec_obj)}

 

 

i drugi

mam

[gml]

if( place_free(mouse_x,mouse_y))

instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,obj_grass);

if( place_free(mouse_x,mouse_y))

instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,obj_dirt);

if( place_free(mouse_x,mouse_y))

instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,obj_stone);

if( place_free(mouse_x,mouse_y))

instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,obj_bed_rock);

if( place_free(mouse_x,mouse_y))

instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,obj_wood);

if( place_free(mouse_x,mouse_y))

instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,obj_liscie);

if( place_free(mouse_x,mouse_y))

if instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,nether_rock_obj);

if( place_free(mouse_x,mouse_y))

if instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,nether_brick_obj);

if( place_free(mouse_x,mouse_y))

if instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,drabina_obj);

if( place_free(mouse_x,mouse_y))

if instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,brick_obj);

if( place_free(mouse_x,mouse_y))

if instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,stone_brick_obj);

if( place_free(mouse_x,mouse_y))

if instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,stone_brick_obj);

if( place_free(mouse_x,mouse_y))

if instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,planks_obj);

if( place_free(mouse_x,mouse_y))

if instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,glass_obj);

if( place_free(mouse_x,mouse_y))

if instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,sand_obj);

if( place_free(mouse_x,mouse_y))

if instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,graver_obj);

if( place_free(mouse_x,mouse_y))

if instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,craft_table_obj);

if( place_free(mouse_x,mouse_y))

if instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,piec_obj);

 

 

 

ten obiekt to drabina_obj najcześciej pojawia sie z drabiną grass_obj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pod wrazeniem, jak mocny musi byc twoj komputer. Twoj drugi kod tworzy wszystkie bloki naraz. A raczej tworzylby, gdybys w polowie kodu nie zapomnial usuwac ifa z Ctrl-C - Ctrl-V.

W sumie ten drugi kod jest bez sensu, skoro pierwszy w zamierzeniu robi dokladnie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pod wrazeniem, jak mocny musi byc twoj komputer. Twoj drugi kod tworzy wszystkie bloki naraz. A raczej tworzylby, gdybys w polowie kodu nie zapomnial usuwac ifa z Ctrl-C - Ctrl-V.

W sumie ten drugi kod jest bez sensu, skoro pierwszy w zamierzeniu robi dokladnie to samo.

Dokładnie, tworzysz wszystkie obiekty naraz. A do tego konstrukcja if instance_create(...) - działa, ponieważ instance_create zwraca ID NOWEGO obiektu, zatem tworzy nowe obiekty tak czy inaczej. Najlepiej zrób to na zasadzie tablic:

GML (Create)
blockTypes[0] = obj_grass;

blockTypes[1] = obj_dirt;

blockTypes[2] = obj_stone;

blockTypes[3] = obj_cobelstone;

blockTypes[4] = obj_wood;

// itd...</span>

A następnie...

GML (MouseGlobalRightPressed)
var _x = (mouse_x div 32)*32,

_y = (mouse_y div 32)*32;

 

with(instance_create(_x, _y, blockTypes[image_index])) {

if(!place_free(x, y)) instance_destroy();

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...