JuliuszMakeGames Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 siemka zrobiłem obiekt o nazwie drabina i dodałem go do gry(jak minecraft) fajnie fajnie a kidy kliknąłem lewy (przycisk stawianie blów)to pojawia sie drabina i inny blok i tak będzie dopuki nie zaznacze solid co zrobić żeby ten blok sie nie pokazywał :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Gdybyś pokazał w jaki sposób tworzysz bloki. Możliwe że tworzysz dwa naraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JuliuszMakeGames Opublikowano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 mam obj_control to pasek z blokami tak jak w minecraft i w nim jest mam glob right pressed w glob right pressed jest GML [/gml] if image_index=0{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),obj_grass)} if image_index=1{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),obj_dirt)} if image_index=2{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),obj_stone)} if image_index=3{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),obj_cobelstone)} if image_index=4{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),obj_wood)} if image_index=5{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),obj_liscie)} if image_index=6{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),nether_rock_obj)} if image_index=7{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),nether_brick_obj)} if image_index=8{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),drabina_obj)} if image_index=9{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),brick_obj)} if image_index=10{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),stone_brick_obj)} if image_index=11{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),planks_obj)} if image_index=12{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),glass_obj)} if image_index=13{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),sand_obj)} if image_index=14{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),graver_obj)} if image_index=15{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),craft_table_obj)} if image_index=16{instance_create(mouse_x-(mouse_x mod 16),mouse_y-(mouse_y mod 16),piec_obj)} i drugi mam [gml] if( place_free(mouse_x,mouse_y)) instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,obj_grass); if( place_free(mouse_x,mouse_y)) instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,obj_dirt); if( place_free(mouse_x,mouse_y)) instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,obj_stone); if( place_free(mouse_x,mouse_y)) instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,obj_bed_rock); if( place_free(mouse_x,mouse_y)) instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,obj_wood); if( place_free(mouse_x,mouse_y)) instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,obj_liscie); if( place_free(mouse_x,mouse_y)) if instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,nether_rock_obj); if( place_free(mouse_x,mouse_y)) if instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,nether_brick_obj); if( place_free(mouse_x,mouse_y)) if instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,drabina_obj); if( place_free(mouse_x,mouse_y)) if instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,brick_obj); if( place_free(mouse_x,mouse_y)) if instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,stone_brick_obj); if( place_free(mouse_x,mouse_y)) if instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,stone_brick_obj); if( place_free(mouse_x,mouse_y)) if instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,planks_obj); if( place_free(mouse_x,mouse_y)) if instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,glass_obj); if( place_free(mouse_x,mouse_y)) if instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,sand_obj); if( place_free(mouse_x,mouse_y)) if instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,graver_obj); if( place_free(mouse_x,mouse_y)) if instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,craft_table_obj); if( place_free(mouse_x,mouse_y)) if instance_create((mouse_x div 32)*32,(mouse_y div 32)*32,piec_obj); ten obiekt to drabina_obj najcześciej pojawia sie z drabiną grass_obj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Jestem pod wrazeniem, jak mocny musi byc twoj komputer. Twoj drugi kod tworzy wszystkie bloki naraz. A raczej tworzylby, gdybys w polowie kodu nie zapomnial usuwac ifa z Ctrl-C - Ctrl-V. W sumie ten drugi kod jest bez sensu, skoro pierwszy w zamierzeniu robi dokladnie to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Jestem pod wrazeniem, jak mocny musi byc twoj komputer. Twoj drugi kod tworzy wszystkie bloki naraz. A raczej tworzylby, gdybys w polowie kodu nie zapomnial usuwac ifa z Ctrl-C - Ctrl-V. W sumie ten drugi kod jest bez sensu, skoro pierwszy w zamierzeniu robi dokladnie to samo. Dokładnie, tworzysz wszystkie obiekty naraz. A do tego konstrukcja if instance_create(...) - działa, ponieważ instance_create zwraca ID NOWEGO obiektu, zatem tworzy nowe obiekty tak czy inaczej. Najlepiej zrób to na zasadzie tablic: GML (Create) blockTypes[0] = obj_grass; blockTypes[1] = obj_dirt; blockTypes[2] = obj_stone; blockTypes[3] = obj_cobelstone; blockTypes[4] = obj_wood; // itd...</span> A następnie... GML (MouseGlobalRightPressed) var _x = (mouse_x div 32)*32, _y = (mouse_y div 32)*32; with(instance_create(_x, _y, blockTypes[image_index])) { if(!place_free(x, y)) instance_destroy(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JuliuszMakeGames Opublikowano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 pokazuje ze blod jest ?!? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Treść błędu? A z której wersji GM korzystasz? Jeżeli <= GM8.0, przerzuć się na GameMaker Studio, Standard jest za free. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JuliuszMakeGames Opublikowano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Treść błędu? A z której wersji GM korzystasz? Jeżeli <= GM8.0, przerzuć się na GameMaker Studio, Standard jest za free. jak sie zajerestrować ??? plisss bo niewiem o linka proszę z góry dziekuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 https://www.yoyogames.com/studio Jak pobierzesz, postępuj według następnych kroków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się