Fervi_ Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Witam! Temat, o którym nigdy nic nie znalazłem :P Komputery i ekrany są różne, mój laptop ma 1366x768, ekran (na razie nie używany) 1280x1024, mój mobilny Atrix - 960x540 Można zrobić ogólną rozdziałkę 640x480, co wiele rzeczy ułatwia, niemniej może ktoś ma kod, który by w łatwy sposób (hehe, Fervi żebrak kodu) odpowiednio by ustalił view'y (nie zeskalował, ale przesunął granice) Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Jakieś 3 dni temu był o tym temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 4 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Niby tak, ale mnie zastanawia czy po zmianie rozdzielczości nie powstaną piksele. Jest interpolacja do włączenia oczywiście - ale może grę zacząć robić dla rozdziałek Full HD (1920x1080) i zeskalować w dół (ew. w górę), bo chyba 800x600 to za mało na dzisiejsze czasy? Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chuckek Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Hah, akurat się borykam z tym tematem od dwóch dni i powoli sam się nie mogę zdecydować ze względu na sprzeczne porady w necie :P Co do samej zmiany rozdzielczości, to póki co doszedłem do takiego czegoś: GML var newW,newH; newW=1024; newH=768; display_reset(0,false); surface_resize(application_surface,newW,newH); window_set_size(newW,newH); view_wport = newW; view_hport = newH; view_wview = newW; view_hview = newH; Jak na razie działa, zmienia zarówno rozmiar okna jak i viewa na poprawny i nie powoduje żadnych dziwnych problemów z rozmazywaniem obrazu jakie są powszechne w GMie... W razie czego można jeszcze ustawiać odpowiednio pozycje viewów i portów rzecz jasna. Niemniej jednak bardzo chętnie poznałbym opinie kogoś kto ma doświadczenie z tym tematem - jakie jest najlepsze podejście? Osobiście zamierzamy stworzyć kilka zestawów assetów dla różnych rozdzielczości aby nie tracić jakości przy zwykłym upscalowaniu. Prawdopodobnie należy wszystkie odległości i pozycje elementów na ekranie przemnażać przez aktualną skalę, no i dodatkowo poprawiać je dla różnych aspect ratio, w tej kwestii chyba tyle. Ale jaki będzie najlepszy sposób na załadowanie kilku zestawów spritów? Podobno w GM:S dodawanie ich z zewnętrznych plików jest niezalecane bo dla każdego sprita tworzy się osobny texture page, ale z kolei ładowanie do pamięci na samym starcie wszystkich assetów z których 2/3 i tak nie będą używane też mi się nie uśmiecha, a w wersji Standard nie ma niestety zarządzania Texture Groups... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się