Skocz do zawartości

Wycinanie kawałka ze sprite w celu wykonania animacji


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie. Ktoś się zaraz przyczepi co do mojego porywającego opisu problemu ale mniejsza. Mam sprite (wymiary 96x128) w nim 12 różnych sprite'ów. 3 sprite'y w linii poziomej tworzą jedną animację. Jak wyciąć dany fragment by każda linia pozioma odpowiadała za animacje w innym kierunku. Czy jest taka możliwość czy muszę po kolei wszystko wycinać na cztery osobne sprite'y i tak je odtwarzać. Czy sprawi to jakąś różnicę w optymalizacji ? Jeśli tak, który sposób jest bardziej opłacalny dla komputera ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie za niepotrzebny temat, nie wiedziałem, że takie coś wgl. jest i myślałem, że potrzebny będzie do tego kod a tu taka niespodzianka, dzięki Threef

 

P.S.

Natrafiłem na kolejny problem - używam Studio free edition i kiedy dodaje kod na animacje to animacja działa tylko jak postać stoi w miejscu. Niech ktoś mnie oświeci

GML
if keyboard_check( ord('W'))

{

y-=4

sprite_index=sherotop

}

 

wiem kod niezbyt złożony ale się męczę i nie rozumiem czemu nie działa

 

Uwaga, działa w przypadku klawisza A, ale kod nie różni się niczym od tego (oprócz zmiany ord i y na x)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie za niepotrzebny temat, nie wiedziałem, że takie coś wgl. jest i myślałem, że potrzebny będzie do tego kod a tu taka niespodzianka, dzięki Threef

 

P.S.

Natrafiłem na kolejny problem - używam Studio free edition i kiedy dodaje kod na animacje to animacja działa tylko jak postać stoi w miejscu. Niech ktoś mnie oświeci

GML
if keyboard_check( ord('W'))

{

y-=4

sprite_index=sherotop

}

 

wiem kod niezbyt złożony ale się męczę i nie rozumiem czemu nie działa

 

Uwaga, działa w przypadku klawisza A, ale kod nie różni się niczym od tego (oprócz zmiany ord i y na x)

image_speed=0.2, a nie ustawiasz sprite'a na nowo i gdy puszczasz przycisk to daj image_speed=0 i pobierz wersje standard żeby Cię zasoby nie ograniczały chyba że ona już się nazywa free edition. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...