orzechyarachidowe Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Witam ponownie. Ktoś się zaraz przyczepi co do mojego porywającego opisu problemu ale mniejsza. Mam sprite (wymiary 96x128) w nim 12 różnych sprite'ów. 3 sprite'y w linii poziomej tworzą jedną animację. Jak wyciąć dany fragment by każda linia pozioma odpowiadała za animacje w innym kierunku. Czy jest taka możliwość czy muszę po kolei wszystko wycinać na cztery osobne sprite'y i tak je odtwarzać. Czy sprawi to jakąś różnicę w optymalizacji ? Jeśli tak, który sposób jest bardziej opłacalny dla komputera ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Chcesz to robić w grze czy może w samym GameMakerze? Bo w GM masz opcję "add sprite from strip" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzechyarachidowe Opublikowano 12 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Wybaczcie za niepotrzebny temat, nie wiedziałem, że takie coś wgl. jest i myślałem, że potrzebny będzie do tego kod a tu taka niespodzianka, dzięki Threef P.S. Natrafiłem na kolejny problem - używam Studio free edition i kiedy dodaje kod na animacje to animacja działa tylko jak postać stoi w miejscu. Niech ktoś mnie oświeci GML if keyboard_check( ord('W')) { y-=4 sprite_index=sherotop } wiem kod niezbyt złożony ale się męczę i nie rozumiem czemu nie działa Uwaga, działa w przypadku klawisza A, ale kod nie różni się niczym od tego (oprócz zmiany ord i y na x) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 Wybaczcie za niepotrzebny temat, nie wiedziałem, że takie coś wgl. jest i myślałem, że potrzebny będzie do tego kod a tu taka niespodzianka, dzięki Threef P.S. Natrafiłem na kolejny problem - używam Studio free edition i kiedy dodaje kod na animacje to animacja działa tylko jak postać stoi w miejscu. Niech ktoś mnie oświeci GML if keyboard_check( ord('W')) { y-=4 sprite_index=sherotop } wiem kod niezbyt złożony ale się męczę i nie rozumiem czemu nie działa Uwaga, działa w przypadku klawisza A, ale kod nie różni się niczym od tego (oprócz zmiany ord i y na x) image_speed=0.2, a nie ustawiasz sprite'a na nowo i gdy puszczasz przycisk to daj image_speed=0 i pobierz wersje standard żeby Cię zasoby nie ograniczały chyba że ona już się nazywa free edition. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 Ustawianie sprite_index nic nie zmienia. Animacja nie zaczyna się od nowa. Gdzie indziej nadpisujesz sobie animację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 Ustawianie sprite_index nic nie zmienia. Animacja nie zaczyna się od nowa. Gdzie indziej nadpisujesz sobie animację. W sumie to racja ale z tymi image_speed jest dobrze. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się