TrooP Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 Czy jest jakaś opcja żeby rysować elementy GUI lub inne rzeczy na (ponad) foreground? Jest to bardzo użyteczna funkcja, ale jeśli przykrywa wszystko to przestaje mieć jakikolwiek sens. Może da się to jakoś obejść? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flame Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 W GM:Studio masz funkcje Draw GUI które będzie ci rysowało tak samo jak draw tylko ,że będzie ono zawsze na pierwszym planie niezależnie jaki depth ustawimy obiektowi. W GM 8.1 lub starsza tej opcji (chyba) nie ma. Jeśli z tego GMa korzystasz to ci raczej nie pomoge bo uczyłem się na GM:Studio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TrooP Opublikowano 31 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Używam GM:S i częściowo Draw GUI rozwiązało sprawę ponieważ rysuje nad foreground natomiast problem jest taki że Draw GUI przestało rysować rzeczy na Androidzie chociaż Draw działa bez problemów... Na forum GM przeczytałem niepotwierdzoną informację, że Android nie uznaje współrzędnych z view_xview tylko wklepane ręcznie cyfry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Używam GM:S i częściowo Draw GUI rozwiązało sprawę ponieważ rysuje nad foreground natomiast problem jest taki że Draw GUI przestało rysować rzeczy na Androidzie chociaż Draw działa bez problemów... Na forum GM przeczytałem niepotwierdzoną informację, że Android nie uznaje współrzędnych z view_xview tylko wklepane ręcznie cyfry. Na tym polega "fenomen" Draw GUI - żaden event Draw GUI nie uwzględnia przesunięć view_x/yview, to tak jakby rysować przy projekcji ortho o współrzędnych 0,0 na ekranie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Wielkość GUI w Androidzie nie wynosi view_wview i view_hview lecz window_get_height i window_get_width. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TrooP Opublikowano 31 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Ok rozumiem, ale nawet po usunięciu view_xview co rzeczywiście było głupie pozostaje z czymś takim jak poniżej i nadal na Androidzie nic nie widzę: Create: xx = x; yy = y; Step: x=view_xview[0]+xx; // obiekt jest klikalny a ekran scrolluje się w prawo więc przesuwam obiekt żeby był zawsze pod spritem Draw GUI: draw_sprite_ext(spr_inventory,image_index,xx,yy,1,1,0,c_white,image_alpha) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się