Skocz do zawartości

Sterowanie myszką


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak napisać sterowanie aby mój obiekt gdy jest zaznaczony i gdy kliknę prawy przycisk na mapie powoli obrócił się i podążał w kierunki gdzie kliknę myszką.

napisałem tak żeby podążał w wybranym kierunku lecz mam problem z napisaniem aby się powoli obracał. (nie chodzi mi o to żeby się obrazek obracał)

jest to gierka z widokiem z góry 2D.

sterowanie tylko myszką.

 

oto kod który do tej pory napisałem:

GML
if (selected == false)

{

sprite_index = f16;

}

 

if (selected == true) //Gdy Obiekt zaznaczony

{

if (mouse_check_button_released(mb_right)== true)

{

if ( point_distance( x , y , xx , yy ) > 2 ) //Wybieranie kierunku

{

go = true;

move_towards_point( xx , yy , cruise );

}

}

}

 

if (go = true)

{

friction = 0;

breaking = false;

if (cruise <= max_speed) speed += ramp; //Rozpędzanie

}else go = false;

 

if (position_meeting(xx,yy,F16)==true)

{

breaking = true; //Hamowanie

if (breaking = true)

{

go = false;

friction = ramp+0.1;

 

}else breaking = false;

}

if (speed <= 0) //Jeśli zahamował

{

breaking = false;

friction = 0;

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj skorzystać z funkcji mp_potential_step(). Jest bardzo prosta w użyciu, a rozwiąże większość twoich problemów. Sprawdź też inne funkcje z kategorii Motion Planning, a gdybyś chciał zrobić to po swojemu to daj znać a coś pokombinujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytłumaczył by ktoś pokrótce funkcje sterującą tym:

mp_potential_step( xx , yy , cruise,true ); <-- to rozumiem

mp_potential_settings(maxrot,rotstep,ahead,onspot) <-- a to mi się wydaję że mogę ustawić kąt obrotu, tzn jak szybko ma się obracać itp. i nie wiem co to ",ahead,onspot"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Funkcja ta pozwala obiektom przemieścić się z punktu A do punktu B obchodząc przeszkody dookoła. ahead to jak daleko przed siebie ma zerkać obiekt aby unikać kolizji. onspot=1 pozwala obracać się w miejscu (jak człowiek), a =0 zabrania (jak samochód).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...