zolty77 Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Witam, jak napisać sterowanie aby mój obiekt gdy jest zaznaczony i gdy kliknę prawy przycisk na mapie powoli obrócił się i podążał w kierunki gdzie kliknę myszką. napisałem tak żeby podążał w wybranym kierunku lecz mam problem z napisaniem aby się powoli obracał. (nie chodzi mi o to żeby się obrazek obracał) jest to gierka z widokiem z góry 2D. sterowanie tylko myszką. oto kod który do tej pory napisałem: GML if (selected == false) { sprite_index = f16; } if (selected == true) //Gdy Obiekt zaznaczony { if (mouse_check_button_released(mb_right)== true) { if ( point_distance( x , y , xx , yy ) > 2 ) //Wybieranie kierunku { go = true; move_towards_point( xx , yy , cruise ); } } } if (go = true) { friction = 0; breaking = false; if (cruise <= max_speed) speed += ramp; //Rozpędzanie }else go = false; if (position_meeting(xx,yy,F16)==true) { breaking = true; //Hamowanie if (breaking = true) { go = false; friction = ramp+0.1; }else breaking = false; } if (speed <= 0) //Jeśli zahamował { breaking = false; friction = 0; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Spróbuj skorzystać z funkcji mp_potential_step(). Jest bardzo prosta w użyciu, a rozwiąże większość twoich problemów. Sprawdź też inne funkcje z kategorii Motion Planning, a gdybyś chciał zrobić to po swojemu to daj znać a coś pokombinujemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolty77 Opublikowano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Wytłumaczył by ktoś pokrótce funkcje sterującą tym: mp_potential_step( xx , yy , cruise,true ); <-- to rozumiem mp_potential_settings(maxrot,rotstep,ahead,onspot) <-- a to mi się wydaję że mogę ustawić kąt obrotu, tzn jak szybko ma się obracać itp. i nie wiem co to ",ahead,onspot" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Funkcja ta pozwala obiektom przemieścić się z punktu A do punktu B obchodząc przeszkody dookoła. ahead to jak daleko przed siebie ma zerkać obiekt aby unikać kolizji. onspot=1 pozwala obracać się w miejscu (jak człowiek), a =0 zabrania (jak samochód). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolty77 Opublikowano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Wielkie dzięki :lol2: Zrobiłem tak i mam wszystko czego mi trzeba. GML if (go = true) //Wybieranie kierunku { mp_potential_settings(max_angle,1,0,0) mp_potential_step( xx , yy , cruise,true ); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się