Skocz do zawartości

3D i tekstury z tilesetów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak wczytać jakąś grafikę z tilesetów jako teksturę do modelu?

Przykładowo:

 

- Mam obiekt obj_blok

- Ten obiekt rysuje model_blok

- i tutaj problem:

- Tekstura tego modelu to jakaś grafika 32x32 z tilesetu

Walczę z tym i nie mam bladego pojęcia jak takie cuś zrobić. POMOCY!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrobisz bo funkcje do wbudowanych modeli mają swoje koordynaty uv które pozwalają jedynie na zmniejszanie lub powieszanie tekstury wyświetlanej na ich powszechni

 

chyba że sobie zrobisz kilka modeli sześcianów w programie 3D i im rozłożysz maski uv w różnych miejscach ale to trochę bezsensu :X

 

chociaż zawsze możesz spróbować zrobić własną funkcje z prymitywami i tam próbować jakoś wyodrębnić z jednego źródła parę tekstur ale to i tak ciężko nazwać tilesetem (Choć nie jestem pewny czy prymitywy pozwalają zofsetować teksturę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o sam system tilesów jak byś poczytał gmowego chelpa:

"You cannot use tiles anymore. Tiles will most likely no longer match up correctly."

 

co prawda mowie tu o 8.1 nie do końca wiem jak to teraz jest w studio ale nie sadze by się coś zmienilo

 

ale jeśli ci bardzo zależy zawsze możesz użyć sprita w którym zamiast klatek animacji jest kilka tekstur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...