SimianVirus7 Opublikowano 26 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Witam. Mam pewien problem i nie udaje mi się go rozwiązać, a mianowicie sterowanie postacią w grze multiplayer. Grę robiłem jeszcze na połowie 2013 roku i teraz ją odkopałem z myślą dalszego realizowania. Sterowanie jakie użyłem w mojej postaci jest napisane w GML [pewnie skopiowałem z jakiegoś przykładu na tym forum], a w nim jestem całkowicie zielony. Sterowanie w SP jest normalne, wszystko śmiga ale w MP już nie. Gdy tworze hosta i dołączam do niego, w jednym i w drugim oknie gry steruje i postacią gospodarza i postacią gościa. Przykład MMO [tu jest wszystko git gdy hostuje i dołączam] : https://gmclan.org/upload/gm/examples/mmogame.zip Wideo problemu: https://plus.google.com/u/0/photos/10208058...199045151309266 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Najlepiej jak byś dał kod to można było zobaczyć co jest źle. Ale widze, że chyba chodzi o to, że jak ktoś dołączy to tworzy tą samą instancje a nie osobną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 27 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 hmm... kod ?, jaki kod ?, sterowania ?, czy ten mmo ?, Prosze, tutaj jest okrojona wersja gry, raczej tutaj jest kod o który ci chodzi, bo powtarzam, że w GML to jestem pustak. http://www.sendspace.pl/file/e60edf9e2073b19cf08c312 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Nie moge odpalić tego bo mam 8.1. Ale widze błąd. Gdy gracz dołącza tworzy instancje obj_hero, i w tym problem. Bo obj_hero jest sterowany przez ciebie. Stwórz jakiś inny obiekt np. obj_other i tam daj sprita tej samej postaci. Po czym w kodzie powinno wyglądać to tak: GML ds_map_add( m, 'id', instance_create( 0, 0, obj_other ) ); Wtedy wszystko będzie dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 27 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 ok, już wiem o co ci chodzi, ale czy to przypadkiem nie będzie ograniczać do 2 osób na jednym serwerze ?, to już i tak git ale wolałbym więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Ja to robie tak: W create mam zmienną idd i tablice Gracze[32]=0; Potem jak gracz dołącza to: GML Gracze[idd] = instance_create(x,y,obj_other); //Dzięki temu można sterować jednym obiektem jak jest ich tysiące. np. with(Gracze[id]) instance_destroy(); Niszczy dany obiekt. idd++; //Dodaje 1 do id, żeby każdy miał swoje id.</span></span> No i dalej jakiś tam kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się