Skocz do zawartości

Multiplayer, sterowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pewien problem i nie udaje mi się go rozwiązać, a mianowicie sterowanie postacią w grze multiplayer.

Grę robiłem jeszcze na połowie 2013 roku i teraz ją odkopałem z myślą dalszego realizowania. Sterowanie jakie użyłem w mojej postaci jest napisane w GML [pewnie skopiowałem z jakiegoś przykładu na tym forum], a w nim jestem całkowicie zielony. Sterowanie w SP jest normalne, wszystko śmiga ale w MP już nie. Gdy tworze hosta i dołączam do niego, w jednym i w drugim oknie gry steruje i postacią gospodarza i postacią gościa.

 

Przykład MMO [tu jest wszystko git gdy hostuje i dołączam] : https://gmclan.org/upload/gm/examples/mmogame.zip

 

Wideo problemu: https://plus.google.com/u/0/photos/10208058...199045151309266

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie moge odpalić tego bo mam 8.1. Ale widze błąd. Gdy gracz dołącza tworzy instancje obj_hero, i w tym problem. Bo obj_hero jest sterowany przez ciebie. Stwórz jakiś inny obiekt np. obj_other i tam daj sprita tej samej postaci. Po czym w kodzie powinno wyglądać to tak:

GML
ds_map_add( m, 'id', instance_create( 0, 0, obj_other ) );

Wtedy wszystko będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to robie tak:

W create mam zmienną idd i tablice Gracze[32]=0;

 

Potem jak gracz dołącza to:

GML
Gracze[idd] = instance_create(x,y,obj_other); //Dzięki temu można sterować jednym obiektem jak jest ich tysiące. np. with(Gracze[id]) instance_destroy(); Niszczy dany obiekt.

idd++; //Dodaje 1 do id, żeby każdy miał swoje id.</span></span>

 

No i dalej jakiś tam kod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...