Skocz do zawartości

Obracanie modelu przy skalowaniu


Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

No właśnie, potrafię skalować model, potrafię go obracać, no ale nie potrafię tego połączyć. Próbuję wszelkich kombinacji linijek i na ręby.

 

GML
draw_set_color(c_white);

d3d_transform_set_rotation_x(-90)

d3d_transform_add_translation(x,y,z)

d3d_model_draw(global.model_traktor,0,0,0,background_get_texture(lol));

d3d_transform_set_identity();

 

i jak tu gdzieś wpieprzyć:

GML
d3d_transform_set_scaling(2, 2, 2);
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejność jest taka:

 

najpierw skalujesz, potem obracasz potem przesuwasz.

 

powód jest prosty podczas skalowania przesuwa się origin obiektu więc to musi nastąpić pierwsze. Chyba że model jest tak zrobiony że origin jest idealnie po środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...