Skocz do zawartości

Sposób Tworzenia Bohatera


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam takie pytanie, otóż chciałbym zrobić, aby np głowa bohatera zmieniała kierunek patrzenia, ale tułów już nie.

 

Mam pomysł na 2 rozwiązania:

 

1. Bohater składa się z 3 objektów: głowa, tułów i ręce.

2. Bohater rysuje 3 sprity. Tylko nie wiem jak zrobić aby one zmieniały kierunek...

 

Czy jakiś inny pomysł macie ?

 

Który sposób jest lepszy, żebym np. później w 1 sposobie nie musiał wpisywać różnych danych we wszystkich objektach...

Można by było zrobić 4 obiekt i zrobić parent wszystkich innych żeby jak colision jest z głową to odejmuje hp i to samo dla reszty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla myszky ci wystarczy zmienac angle.

 

1, chyba najlepszy

+ dobre jesli animujesz max. czesci ciala

+ mozesz zrobic main objekt( ale niejest 100% potrzebne) ktory ma wazne zminenne, decyduje o polozeniu danych sczesci ciala atp.

+ mozesz brac jako mian naprz. nogi, jesli nieistnieje mozliwosc ze bohater je w czase gry moze stracic ;-)

+ uzywasz obracanie jak pisal Van ANtY lub angle

+ mozes zmienac i angle czesci ciala

+ nietrzeba tyle sprite by pokryc wieksosc pozycji postaci

- musisz dobrze kodem spawoac kontrole nad pozicjo czesci i testami koliji z otoczeniem

- wieksa mozliwosc bugow

 

mozesz tez miec hp dla kazdej czesci ciala i jak ma 0hp czesc jest zniscona i znika :)

 

2, tez sie da, ale jak jest prostszy, tak jest wiecej pracochlonniejszy

+ kod niejest tak komplikovany

+ dobre jezeli animujesz postac

- potrzeba duzej ilosci grafiky, by miec potrzebne wizerunki postaci.

 

mozna uzyc tez wycinania sprite by moc zblizic sie do 1,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla myszky ci wystarczy zmienac angle.

 

1, chyba najlepszy

+ dobre jesli animujesz max. czesci ciala

+ mozesz zrobic main objekt( ale niejest 100% potrzebne) ktory ma wazne zminenne, decyduje o polozeniu danych sczesci ciala atp.

+ mozesz brac jako mian naprz. nogi, jesli nieistnieje mozliwosc ze bohater je w czase gry moze stracic ;-)

+ uzywasz obracanie jak pisal Van ANtY lub angle

+ mozes zmienac i angle czesci ciala

+ nietrzeba tyle sprite by pokryc wieksosc pozycji postaci

- musisz dobrze kodem spawoac kontrole nad pozicjo czesci i testami koliji z otoczeniem

- wieksa mozliwosc bugow

 

mozesz tez miec hp dla kazdej czesci ciala i jak ma 0hp czesc jest zniscona i znika :)

 

2, tez sie da, ale jak jest prostszy, tak jest wiecej pracochlonniejszy

+ kod niejest tak komplikovany

+ dobre jezeli animujesz postac

- potrzeba duzej ilosci grafiky, by miec potrzebne wizerunki postaci.

 

mozna uzyc tez wycinania sprite by moc zblizic sie do 1,

Dzieki wielkie, na taka odpowiedz czekalem.

Na razie nie chce mi sie pisac rozleglego kodu i sie wkurzac ze zapomnialem czegos dopisac.

Wiec na razie skncze gre :-). Moze cos miedzy czasie pokabinuje...

Jezeli ktos ma jesxcze inny sposob na sklejenie czesci i ich obracanie czy coe to prosze pisac :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...