Matrix_ Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Witam mam takie pytanie, otóż chciałbym zrobić, aby np głowa bohatera zmieniała kierunek patrzenia, ale tułów już nie. Mam pomysł na 2 rozwiązania: 1. Bohater składa się z 3 objektów: głowa, tułów i ręce. 2. Bohater rysuje 3 sprity. Tylko nie wiem jak zrobić aby one zmieniały kierunek... Czy jakiś inny pomysł macie ? Który sposób jest lepszy, żebym np. później w 1 sposobie nie musiał wpisywać różnych danych we wszystkich objektach... Można by było zrobić 4 obiekt i zrobić parent wszystkich innych żeby jak colision jest z głową to odejmuje hp i to samo dla reszty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 5 Lutego 2014 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 jak podasz -1 za x scale w rysowaniu to się obróci horyzontalnie obrazek :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 5 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 jak podasz -1 za x scale w rysowaniu to się obróci horyzontalnie obrazek :) Tylko ze ja mam zwrot ku myszki/celownika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 dla myszky ci wystarczy zmienac angle. 1, chyba najlepszy + dobre jesli animujesz max. czesci ciala + mozesz zrobic main objekt( ale niejest 100% potrzebne) ktory ma wazne zminenne, decyduje o polozeniu danych sczesci ciala atp. + mozesz brac jako mian naprz. nogi, jesli nieistnieje mozliwosc ze bohater je w czase gry moze stracic ;-) + uzywasz obracanie jak pisal Van ANtY lub angle + mozes zmienac i angle czesci ciala + nietrzeba tyle sprite by pokryc wieksosc pozycji postaci - musisz dobrze kodem spawoac kontrole nad pozicjo czesci i testami koliji z otoczeniem - wieksa mozliwosc bugow mozesz tez miec hp dla kazdej czesci ciala i jak ma 0hp czesc jest zniscona i znika :) 2, tez sie da, ale jak jest prostszy, tak jest wiecej pracochlonniejszy + kod niejest tak komplikovany + dobre jezeli animujesz postac - potrzeba duzej ilosci grafiky, by miec potrzebne wizerunki postaci. mozna uzyc tez wycinania sprite by moc zblizic sie do 1, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 5 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 dla myszky ci wystarczy zmienac angle. 1, chyba najlepszy + dobre jesli animujesz max. czesci ciala + mozesz zrobic main objekt( ale niejest 100% potrzebne) ktory ma wazne zminenne, decyduje o polozeniu danych sczesci ciala atp. + mozesz brac jako mian naprz. nogi, jesli nieistnieje mozliwosc ze bohater je w czase gry moze stracic ;-) + uzywasz obracanie jak pisal Van ANtY lub angle + mozes zmienac i angle czesci ciala + nietrzeba tyle sprite by pokryc wieksosc pozycji postaci - musisz dobrze kodem spawoac kontrole nad pozicjo czesci i testami koliji z otoczeniem - wieksa mozliwosc bugow mozesz tez miec hp dla kazdej czesci ciala i jak ma 0hp czesc jest zniscona i znika :) 2, tez sie da, ale jak jest prostszy, tak jest wiecej pracochlonniejszy + kod niejest tak komplikovany + dobre jezeli animujesz postac - potrzeba duzej ilosci grafiky, by miec potrzebne wizerunki postaci. mozna uzyc tez wycinania sprite by moc zblizic sie do 1, Dzieki wielkie, na taka odpowiedz czekalem. Na razie nie chce mi sie pisac rozleglego kodu i sie wkurzac ze zapomnialem czegos dopisac. Wiec na razie skncze gre :-). Moze cos miedzy czasie pokabinuje... Jezeli ktos ma jesxcze inny sposob na sklejenie czesci i ich obracanie czy coe to prosze pisac :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się