Skocz do zawartości

Optymalizacja


TO_mek

Rekomendowane odpowiedzi

WItam!

Co będzie szybsze?

 

Utworzyć surface o wielkości 800x600, władować do niego raz backgrounda i wycinać z niego w podwójnej pętli kwadraty 32x32 jako kolejne klatki sprajta.

czy

utworzyć surface 32x32 i ładować do niego kawałek backgrounda (draw_background_part), wycinać kolejną klatkę sprajta i czyścić surface i powtarzać (ilość przejśc w pętli jest taka sama jak wyżej)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz, co chcesz uzyskac - na pewno da sie to osiagnac prosciej i lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz, co chcesz uzyskac - na pewno da sie to osiagnac prosciej i lepiej.

 

Robię puzzle.

Mam zdefioniowanego sprajta z matrycą puzli. Na razie jeden format - 32x32 + po 8px na "wypustki" czyli sprajty 48x48 (wersja najprostsza, łącznie 9 klatek bo 4 rogi, 4 boki i 1 środek). Wczytuję obrazek png (na początek 800x600 ale może później inne formaty) i z niego wycinam kwadraty 48x48 z których następnie wycinam gotowe puzle za pomocą sprite_set_alpha_from_sprite(wyciete_kwadraty_spr, matryca_puzzli_spr).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...