Cekol Opublikowano 19 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2006 Witam mam problem bo niewiem jak zrobić aby obiekt wykrywał kont pochylenia ściany :( tylko ta ściana to nie jest 1 belka(kwadracik) tylko cała bitmapa planszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 19 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2006 Może tak: for(d=-90;d<90;d+=1) { if place_free(x+cos(degtorad(d)),y-sin(degtorad(d))) { kont = d; break; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 19 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2006 Niedziała albo nieumiem tego użyć :( mam to dać w kolizi ze ścianą?? czy gdzie? raczej to trochę działa (raz nie raz tak) lecz tu też chodzi o mask? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Sprawdza czy istnieją wolne pozycje obok gracza po lewej, jeśli tak to przerywa i udziela Ci odpowiedzi na zadane pytanie w temacie :P Do stepa z tym! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 No... to nie do konca zwróci kąt nachylenia ściany. Raczej kąt przy którym nastąpiła pierwsza kolizja co nie zawsze jest równoznaczne z tym o co cekol pyta Do tego nie dawałbym tego kodu w step. 180 operacji w kazdym cyklu zegarowym znacząco obciązy procesor. Postaraj się to umieścic w innym evencie np tym który odpowiada za poruszanie się postaci ( stojąca postac nie musi pewnie znac nachylenia terenu ) Ograniczylbym tez ilosc sprawdzanych pozycji ze 180 do np 36 ( sprawdzaj co 5 stopni ) Chociaz sam kod prawdopodobnie nie będzie działał poprawnie w kilku przypadkach ukształtowania terenu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Chodziło mi o to aby zrozumiał tylko zasadę, no i można sprawdzać przecież co 5-10 stopni. A jeśli chodzi o chodzenie po nieregularnym terenie to wystarczy dać tylko kilka prostych warunków if a nie całą pentlę for xP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 20 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 mi niechodzi o chodzenie po górkach bo to mam ładnie zrobione lecz aby dana żecz po dotknięciu ze ścianą ustawiała się z jej kątem(bo ja chce zrobić tripmines(chyba się tak to pisało) który automatycznie ustawia się do ściany) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Serge Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 No to daj w step: image_angle=direction A w kolizji ze ścianą: direction=other.direction EDIT: Widziałem ten przykład z sonic'iem, ale jest jest on trochę skomplikowany (jak dobrze pamiętam). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Na oficjalnym forum jest gdzieś przykład, coś z sonic ma nazwę ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 20 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 tylko ta ściana to nie jest 1 belka(kwadracik) tylko cała bitmapa planszy czyli ta "ściana" to jest czarnobiały rysunek całej mapy hmm. czy graliście kiedyś w liero albo gusanos? (tam są takie mapy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Serge Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Oooo, sorry zwracam honor :jezor: . No to jak cała plansza to jeden obrazek to nie wiem co zrobić... Masz wybór, czekać na pomoc innych albo dać sobie spokój i zrobić osobne obiekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 21 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 czyli mi już nikt nie pomoże?? w tym temacie?? :( Edit:czy coś wam mówi słowo"rey: ? i czy ktoś by mógł zrobć silniczek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się