Piotrek1910 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Witajcie, zacząłem bawić się w 39dll.dll w tworzenie multiplayer. I mam pewien problem. Bo chodzi o to by jeden object został stworzony kilka razy ale żeby miał własne id. Chodzi mi o to, że np. stworze żołnierza jakiegoś kilka razy i jednego z nich będę mógł go przenieś lub usunąć a nie wszystkich. Sorry za moją nie wiedzę ale jakoś się z tym nigdy nie styknąłem. @Edit: Używam GM 8.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Gdyby nie to, że multiplayer, to mógłbyś używać zmiennej 'id', a tak to robisz własną. Wieki temu używałem GMa, ale: Gdzieś, 1 raz: GML global.nextMyId = 0; W Create obiektu: GML myId = global.nextMyId; global.nextMyId += 1; BTW. GM miał pre/post-inkrementację/dekrementację? Nie pamiętam ;o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Dzięki. To działa. Ale co teraz jakbym chciał wybrać np. 12 i go usunąć? (za pomocą innego objectu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 19 Stycznia 2014 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 GML global.soldier[0] = instance_create( x,y,o_soldier ); global.soldier[1] = instance_create( x,y,o_soldier ); etc. i wtedy GML with( global.soldier[12]) instance_destroy(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 każdy obiekt ma już swoje id więc nie musisz go dodawać uzyskujesz go przez takie funkcje jak instance_position, instance_nearest, itp... poza tym stosując instance_destroy usunie Ci się tylko ta instancja w której tego użyłeś a nie wszystkie obiekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 @Van ANtY Dzięki stary! O to chodziło. @Lechu4444 Dzięki! Nawet o tym nie wiedziałem :D. Po za tym to "moje własne" id było mi potrzebne jakby jakiś obj. kontrolował nim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się