Skocz do zawartości

Mapa w grze


Remx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam pytanie: jak zrobić mini-mapkę w grze, tak aby się wiedziało, gdzie się jest.

 

A! Czy mapa 20.000 na 30.000, to nie jest za dużo (gra RPG) ??

 

Pozdrawiam

 

 

P.S. - Aaa... najlepiej aby była ona okrągła.

 

Patrz na zielony dopisek do swojego kolejnego posta w tym temacie.

Patrysław

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20.000 x 30.000 - to jest w pixelach?

Jesli zamerzasz to umieścic w jednym roomie to życzę powodzenia. Poza tym w RPG'ach głównie liczy się rozbudowana fabuła, swoboda no i wielkość świata. Według mnie to pytanie powinno brzmieć inaczej: "...czy mapa 20.000 na 30.000 nie jest za MAŁO na gre RPG ??".

Wszystko zależy też od skali mapy. Bo jeśli np. mini mapa jast tak duża to spokojnie ci wystarczy, lecz jeśli jest to 1:1 to chyba 20.000 x 30.000 to stanowczo za mało...(To oczywiście tylko moje zdanie):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, te wymiary podaję w pikselach (rozmiar rooma).

Jeszcze nie jest za póżno, bo dopiero zrobiłem małe poprawki grafik, przygotowałem palety terenu i zaczynam dopiero malować; znaczy się już jest jakieś 5000x7000 zrobionego terenu wiec mogę zmiejszyć tego rooma i zrobić kilka.

 

Hmmm... mówicie, że ta wielkość, to za mało na świat? A jaki powinnien być ??

 

SLY: Mówisz aby tego nie wkładać do jednego rooma ??

Czyli podziemia budynki itp. mają być odzielnymi roomami ?

 

Na przykład idziesz do gościa, mówisz, że chesz płynąć na wyspę X i on, zamiast cię przenosić w inne miejsce na tej samej mapie, przenosi cię do innego rooma?

 

No i jeszcze jedno pytanko: na jednego rooma, to jaka powierzchnia terenu byłaby optymalna, tak aby dobrze później to działało?

 

I takie małe sprostowanie: chcę zrobię RPG online, max. 100 graczy jednoczesnie, bo tylko tyle moje lacze wycisnie. :(

 

Dzięki za linki - przeglądnę je, bo miałem jakiś link z eng. stronki, ale mini-mapka niezbyt dzialala.

 

...........

 

Co do tych radarów, to pokazują tylko obiekty na mapie terenu nie pokazują :(

 

Prosiłbym o pisanie polskich znaków i staranie się o dobra ortografię. W przypadku nagminnego łamania zasad polskiej mowy będę dawał ostrzeżenia.

Patrysław

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli muszę zrobić wpierw screnshoty mapy, posklejac je w jedną całosć i zrobić miniaturkę, a później wsadzić do radaru jako tło?

 

Myślałem, że może jest jakiś skrypt, który generuje mini-mapkę na podstawie użytego tła. :huh:

 

Thx

 

Pisze się "skrypt" albo "script". Forma "scrypt" jest niepoprawna w każdym, znanym mi, języku (mówię to głównie o polskim i angielskim).

Patrysław

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yhm juz wiem jak bede robil mini mapke testy powiodły sie :)

 

Teraz pytanko co do wielkości room'ów jakie wy preferujecie ?

i jak wy oceniacie w % postęp swojej pracy nad danym projektem ? :]

używacie jakiś dziwnych równań ?? :P

 

 

a co do moich błędów ortograficznych niestety :( jestem dysortografem :( od małego, może i mam inż. przed nazwiskiem ale tego buga wemnie nie zdołał nikt naprawić :( jestem jaki jestem :boxed:

 

a co do braku polskich czcionek :sp_ike: to efekt czestego pisania w obcym języku <_<

 

Postaram się troszke poprawiać posty.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to bym podzielił mape na klikanaście/dziesiąt kwadratów. No i potem wychodząc za room pojawiał byś się w odpowiednim miejscu w następnym room'ie. Domy, jaskinie i itp. oczywiście też powinny być osobnymi room'ami. Wielkość takiego room'u ustawiłbym na 2000 x 2000. Tak miałem w swoim RPG'u i ładnie, płynnie działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...