EpiccGuyy Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Hej, robię właśnie moją pierwszą grę w programie Game Maker [standard Edition]. Mam już postać, mam celownik zamiast myszki tylko gdy próbuję ustawić skrypt w GML na obracanie postaci za pomocą myszki występuje taki błąd (gdy chcę uruchomić grę): ___________________________________________ ################################################################################ ############ FATAL ERROR in action number 1 of Step Event0 for object postacc: Push :: Execution Error - Variable Get 1.y(1, -1) at gml_Object_postacc_StepNormalEvent_1 (line 1) - direction=point_direction(x,y,Celownikk.x,Celownikk.y); ################################################################################ ############ Skrypt (pochodzi z waszego FAQ): direction=point_direction(x,y,celownik.x,celownik.y) ; (Tak, przemieniłem "celownik" na "Celownikk", bo mój obiekt celownik tak się nazywa). image_angle=direction Nazwa mojego sprite'u celownika: Celownik Nazwa mojego objektu celownika: Celownikk Chyba wszystko jest dobrze, a błąd i tak występuje - dacie jakieś rady? Zabawę z Game Maker zacząłem wczoraj więc się nie znam (proszę o wyrozumiałość). :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 W momencie wykonania tego kodu najprawdopodobniej nie istnieje jeszcze obiekt Celownikk. Może się to wydawać dziwne bo prawdopodobnie dodałeś go do room, ale jest jeszcze coś takiego jak kolejność tworzenia instance. Element który pierwszy postawiłeś w room pojawi się przed resztą. Najlepszym wg mnie sposobem jest w kodzie w Create tworzenie wszystkich obiektów które są potrzebne. A teraz pora na pro tip: Nie twórz obiektu celownika, to nie ma sensu. Od razu rysuj grafikę. W Draw postacc daj: GML draw_self() //To jest po to aby była widoczna grafika postaci draw_sprite(grafika celownika, -1, mouse_x,mouse_y) // Rysujemy sprite na pozycji myszki</span> a w Step:GML direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) image_angle=direction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EpiccGuyy Opublikowano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Wielkie dzięki - wszystko fajnie działa. Jednak postać w dziwny sposób się porusza za tą myszką no ale dobra (niech będzie :D). Wielkie dzięki za pomoc! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gryzelda Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 w takim razie zmiana zmiennej "direction" na jaką tam chcesz powinna pomóc. Albo prościej GML image_angle = =point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkhog Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 w takim razie zmiana zmiennej "direction" na jaką tam chcesz powinna pomóc. Albo prościej GML image_angle = =point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) Nie skompiluje się. Za dużo znaków równości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gryzelda Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Oj, przez przypadek kopiując ""point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)"" skopiowałem również znak = którego nie zauważyłem. Wystarczy usunąć jeden z nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się