kudlatty Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Cześć! To znów ja:) Mam pytanie dotyczące odwracania się sprita (chodzi mi o coś jakby odbicie lustrzane) po naciśnięciu klawisza, tzn. naciskam w strzałkę w lewo postać odwraca się w lewo i analogicznie w prawo. Z góry dzięki kudlatty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 GML image_xscale = -1; // odbice image_xscale = 1; // powrót do normalnego sprita</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatty Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Dobrze rozumiem, że ten script trzeba dać to eventu keyboard? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 No tam gdzie masz sterowanie lewo/prawo, jak pod eventami keyboarda to tak tam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatty Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Powinno działać jak mam ustawione key press i key realse? Nie wiem czemu ale nic się u mnie nie dzieje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Zmieniaj image_xscale tylko w pressach. Normalnie w którą stronę się twój sprit patrzy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatty Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 W lewo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 W takim razie w press key left daj image_xscale = 1; a w keyu right image_xscale = -1; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatty Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 No niestety nic się nie dzieje... A jak zrobić chociaż odbicie lustrzane na stałe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Naciśnij w tym swoim obiekcie przycisk "Show information" i wklej tu jego zawartość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatty Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Information about object: object0 Sprite: sprite1 Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: <same as sprite> Create Event: execute code: global.pkt=0; Collision Event with object object4: jump to the start position Collision Event with object object5: jump to the start position Collision Event with object object6: jump to the start position Collision Event with object object8: jump to the start position Collision Event with object object10: execute script script2 with arguments (0,0,0,0,0) Key Press Event for <Left> Key: start moving in directions 000100000 with speed set to 4 execute script script7 with arguments (0,0,0,0,0) Key Press Event for <Up> Key: start moving in directions 000000010 with speed set to 4 Key Press Event for <Right> Key: start moving in directions 000001000 with speed set to 4 execute script script8 with arguments (0,0,0,0,0) Key Press Event for <Down> Key: start moving in directions 010000000 with speed set to 4 Key Release Event for <Left> Key: start moving in directions 000010000 with speed set to 0 Key Release Event for <Up> Key: start moving in directions 000010000 with speed set to 0 Key Release Event for <Right> Key: start moving in directions 000010000 with speed set to 0 Key Release Event for <Down> Key: start moving in directions 000010000 with speed set to 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Aha fajnie że to nam coś mówi. Mamy się domyślić co jest w tych twoich skryptach? I czym są te tajemnicze nienazwane obiekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatty Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Object0 to obiekt którym się poruszam, reszta to ściany. Information about object: object0 Sprite: sprite1 Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: <same as sprite> Create Event: execute code: global.pkt=0; Collision Event with object object4: jump to the start position Collision Event with object object5: jump to the start position Collision Event with object object6: jump to the start position Collision Event with object object8: jump to the start position Collision Event with object object10: execute script script2 with arguments (0,0,0,0,0) Collision Event with object object13: execute code: global.pkt+=1 with(other) instance_destroy() Key Press Event for <Left> Key: start moving in directions 000100000 with speed set to 4 execute code: image_xscale = 1; Key Press Event for <Up> Key: start moving in directions 000000010 with speed set to 4 Key Press Event for <Right> Key: start moving in directions 000001000 with speed set to 4 execute code: image_xscale = -1; Key Press Event for <Down> Key: start moving in directions 010000000 with speed set to 4 Key Release Event for <Left> Key: start moving in directions 000010000 with speed set to 0 Key Release Event for <Up> Key: start moving in directions 000010000 with speed set to 0 Key Release Event for <Right> Key: start moving in directions 000010000 with speed set to 0 Key Release Event for <Down> Key: start moving in directions 000010000 with speed set to 0 Script2 to: room_goto_next() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Nie widzę błędu jak dla mnie powinno być dobrze z tym odbiciem spritu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opisek Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Zrób dwa sprite. Jeden w lewo drugi w prawo. W evencie klawisza w lewo zrób tak: GML sprite_index=spr_bohater_l; //zmienia sprite yy=0; //zmienna pomocnicza - sprawdza jak wysoki jest schodem przed graczem ok=0; //zmienna pomocnicza - kończy działanie pętli w odpowiedniej chwili while(yy<=max_y&&ok=0) { if(place_free(x-v,y-yy)) //jeśli nic nie ma przed graczem... { x-=v; //...gracz może iść if(!place_free(x,y+1)&&vspeed=0) //tylko jeżeli gracz stoi (nie skacze)... y-=yy; //może wejść na schodek ok=1; //kończy działanie pętli } yy+=1; } if(!place_free(x,y+max_y)&&vspeed=0) //dzięki tym instrukcjom gracz gładziutko schodzi z górki zamiast tak "skokowo" move_contact_solid(270,max_y); kier=0; W evencie klawisza w prawo: GML //wyjaśnienie poszczególnych instrukcji w evencie <LEFT> sprite_index=spr_bohater_r; //zmienia sprite yy=0; ok=0; while(yy<=max_y&&ok=0) { if(place_free(x+v,y-yy)) { x+=v; if(!place_free(x,y+1)&&vspeed=0) y-=yy; ok=1; } yy+=1; } if(!place_free(x,y+max_y)&&vspeed=0) move_contact_solid(270,max_y); kier=1; W evencie klawisza w górę: GML if(!place_free(x,y+1)) //Jeśli gracz na czymś stoi... vspeed=-15; //...może podskoczyć;)</span> I w evencie step: GML if(place_free(x,y+1)) //jeśli gracz nic nie ma pod nogami... vspeed+=1; //...zaczyna opadać</span> Dzięki temu będzie się dało chodzić na boki z odbiciem gracza i... Skakać, oraz spadać dzięki grawitacji, tylko jeszcze skrypty dla drogi: W obiekcie kontrolera drogi (bez sprite, ale musisz go dawać do roomów): W evencie zderzenia z bohaterem: GML with(o_bohater) //wszystko w klamrach dotyczy wskazanego obiektu { if (vspeed>0&&!place_free(x,y+vspeed)) //jeśli gracz spada i ma coś tuż pod nogami move_contact_solid(270,vspeed); //zostaje na tym "postawiony" vspeed=0; //i przestaje opadać;) } Tylko jeszcze w obiekcie, drogi po której się idzie dajesz jako parent ten kontroler, o którym powiedziałem. Ogólnie wszystko masz tutaj: Kliknij ;) Dzięki tej stronce zapoczątkowałem moją grę, więc myślę, że ci się przyda. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Aby to zrobić musisz ustawić origin postaci na środek, inaczej będzie dziwnie skakać. Użyj klocka ustawiania zmiennej(bo zakladam ze korzystasz z klockow) - to ten kwadrat z napisem "VAR" Dla chodzenia w lewo: w variable podaj image_xscale w value podaj -1 Dla chodzenia w prawo: w variable podaj image_xscale w value podaj 1 @offtop @up Błagam, ogarnij te sygnature bo oczy mi lekko krwawią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się