Gibki Kaktus Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 Cześć, mam pytanie. Da się jakoś za pomocą kilku członów stworzyć nazwę obiektu/spirtu/czegokolwiek u zmiennej? Chodzi mi o takie coś: GML czlon1=z_ czlon2=sprit czlon3=_stoi sprite_index=czlon1+czlon2+czlon3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 Grę się robi tak żeby do takich absurdów nie dochodziło nigdy. Co chcesz osiągnąć? Jest na to na pewno jakiś lepszy sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 13 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 W mojej grze jest masa spritów dla jednej postaci i to jest tak, że 1 człon ma oznaczać symbol texturepacka, drugi człon klasę a trzeci czynność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 15 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Nikt nie pomoże? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 hmm myslalem ze juz tu pisalem, ale moze blednie odeslalem posta. jaky GM uzywasz? z_, sprit, _stoi so zmienne, lub maja zmontowac ime zmiennej, ktora da ci potrzebnego sprita? zrobic da sie duzo rzeczy, ale niechce zgadywac co dokladnie ci trzeba, bo sposobow jest wiecej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 16 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2013 O troche dziwna rzecz prosisz, ale takie rozwiazanie raczej daloby rade: Mapy zapisują dane w formie "kluczy" będących stringami(tekstem). Jedna mapa może być jednym texturepackiem. Założmy że nazywasz te klcuze według takiej zasady: Osoba_Pozycja_CzescCiala masz np taki wpis "PrzeciwnikStoiGlowa": GML //masz mape ktora zapisales do zmiennej Texturepack Texturepack=ds_map_create(); //Masz wpisany sprite dla glowy stojacego przeciwnika 15.. ds_map_add(Texturepack,"Przeciwnik15StoiGlowa",spr_enemy15_stand_head); wyszukujesz sprita za pomoca stringa, mniej wiecej tak: GML var __search=""; //costam jest tu sprawdzane i dochodzisz do wniosku ze przeciwnik __search+="Przeciwnik"; //costam jest tu sprawdzane i dochodzisz do wniosku ze przeciwnik ma skin 15(jakis grubas czy ni.. afroamerykanin) __search+="15"; //costam sprawdzasz i wiesz ze jest w pozycji stojacej __search+="Stoi"; //Chcesz narysowac glowe __search+="Glowa"; sprite_index=ds_map_find_value(TexturePack,__search); To ustawi sprite_index do sprite'a ktorego wartosc jest wpisana pod kluczem o nazwie zapisanej w stringu __search (który notabene zawiera tekst "Przeciwnik15StoiGlowa"). Pod "Przeciwnik15StoiGlowa" zapisane jest spr_enemy15_stand_head, wiec robi poprawnie. Edit: Jak chcesz kilka texturepacków, to zrób aby zmienna TexturePack była tablicą i do każdej pozycji tablicy zapisuj jedną mapę danego texturepacka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się