Nightem Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Witam. Mam pytanie: Czy da się jakoś zrobić efekt dna oceanu? A dokładniej chodzi mi o coś takiego: Mam sobie obiekt o_wall. Gdy postać jest 'na powierzchni' sprite tej ściany jest szary, a kiedy postać znajdzie się pod wodą wtedy sprite robi się niebieski i zaczyna falować. Czy muszę robić osobną animację czy da radę to załatwić kodem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 zmiana koloru to może być przeźroczysty sprite lub surface. co do falowania, to poczytaj o shaderach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 jakies proste falowanie mozna by tez zrobic za pomoca : GML draw_primitive_begin_texture(kind,texid) Start a primitive of the indicated kind with the given texture. draw_vertex_texture(x,y,xtex,ytex) Add vertex (x,y) to the primitive with position (xtex,ytex) in the texture, blending with the color and alpha value set before. xtex and ytex should normally lie between 0 and 1 but also larger values can be used, leading to a repetition of the texture (see below). draw_vertex_texture_color(x,y,xtex,ytex,col,alpha) Add vertex (x,y) to the primitive with position (xtex,ytex) in the texture, blending with its own color and alpha value. draw_primitive_end() End the description of the primitive. This function actually draws it. uzywajac naprzyklad kind= pr_trianglestrip i funkcji sin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Wystarczy że na ekranie narysujesz sobie półprzezroczysty sprite wody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nightem Opublikowano 5 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Super. Dzięki za pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 v GM help jest troche srogi tu jest malutki przyklad GML Information about object: o_wall Sprite: sprite0 Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: <same as sprite> Create Event: execute code: // ustawienie parametrow _spriteid=sprite4 //dowolny sprite _textid=sprite_get_texture(_spriteid,-1); _xsta=x; _ysta=y; _xend=_xsta+sprite_get_width(_spriteid); _yend=_ysta+sprite_get_height(_spriteid); _spd=0; _sizekoef=8; _spdkoef=.2 Draw Event: execute code: // falowanie sprite _spd+=_spdkoef; var _offs, _offc; _offs=sin(_spd); _offc=cos(_spd); draw_set_color(c_white); draw_primitive_begin_texture(pr_trianglestrip,_textid); // uzywasz texture na tyle triangli ile trzeba draw_vertex_texture(_xsta+_offc*_sizekoef,_ysta+_offc*_sizekoef,0,0); draw_vertex_texture(_xsta+_offs*_sizekoef,_yend+_offc*_sizekoef,0,1); draw_vertex_texture(_xend+(_offs*1.8)*_sizekoef,_ysta+_offc*1.2*_sizekoef,1,0); draw_vertex_texture(_xend+(_offs*1.2)*_sizekoef,_yend+_offs*1.8*_sizekoef,1,1); draw_primitive_end(); // original rozmiar sprite draw_set_color(c_black); draw_rectangle(_xsta,_ysta,_xend,_yend,1); _offc a _offs uzyj dowolnie :) to tylko przyklad mozliwosci jak ukladac triangle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 ktora wersja GM? w GM:S da sie to banalnie shaderem uzyskac. Moge pokazac jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nightem Opublikowano 12 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Chętnie zobaczę jak to robisz z ciekawości ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 powierzchnia wody ma falowac, czy ma byc plaska? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nightem Opublikowano 13 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 To znaczy tak: sprite wody to niebieski kwadrat o wymiarach 16x16 z ustawionym image_alpha = 0.5. Chciałbym żeby ten obiekt 'zniekształcał' sprite obiektów znajdującym się pod nim. Sposób w jaki ustawiam tą wodę jest taki: Po stworzeniu poziomu, który ma być 'pod wodą' nakładam na niego obiekt o_water, który ma depth = -9 żeby zmieniał kolor spriteów pod nim na niebieski. Fajnie by było gdyby ta woda oprócz zmiany koloru spriteów pod nią również je zniekształcała. Nie wiem czy nie zamotałem zbytnio ale chyba się połapiesz o co mi chodzi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 jasne! to będzie niemalże banał :D klepne dziś po pracy, spodoba Ci się :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 14 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 Zrobiłem, integracja z projektem powinna być prosta: http://www.dropbox.com/s/e15o41gd2x31q67/UnderWater.gmz W ruchu wygląda lepiej: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nightem Opublikowano 15 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Hmm... Format pliku to .gmz a mój GM nie chce go otworzyć... Jak mogę go otworzyć? :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 tylko GameMaker:Studio to odtwarza. aby w nim to otworzyć, musisz zaimportować projekt, zamiast go otwierać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nightem Opublikowano 15 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 'Unexpected error occured while importing resources.' A za GM Studio trzeba płacić tak? Mam w sumie ósemkę z pro i mi starcza póki co. A mógłbyś zrobić to w GM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 to samo nie przejdzie w GM starszym, niz GM:S. jak bede w domu, zrobie Ci paczke z projektem, zamiast archiwum, moze wtedy odpali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się