Skocz do zawartości

Nightem

Użytkownicy
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Nightem

  • Urodziny 12.09.1991

O mnie

  • Skąd
    Solec Kujawski
  • Płeć
    Male

Ostatnie wizyty

456 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Nightem

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Witam. Mam takie małe pytanko odnośnie kreatora postaci. Mam trzy obiekty: o_loader, o_text i o_load_img. Problem mam następujący: w obiekcie o_text mam: Create: text = keyboard_string keyboard_string = '' Draw: draw_sprite(sprite_index,0,x,y) draw_set_color(c_white) draw_set_font(font) draw_text(x+1,y+2,keyboard_string) W obiekcie o_load_img mam: o_loader.sprite = sprite_add_sprite(o_text.keyboard_string) a w obiekcie o_loader nie mam nic. No i problem jest taki, że jak wpiszę PRAWIDŁOWĄ ścieżkę i nazwę sprita i nacisne na obiekt o_load_img to nic sie nie dzieje. Doradzi mi ktoś co muszę zmienić żeby to działało? A i jeszcze jedno: sprite postaci zapisane są jako '.gmspr' EDIT: do obiektu o_loader dodałem Create: sprite = 0 Draw: draw_sprite(sprite,image_single,x,y) No i teraz wyskakuje mi Error. Trying to draw non-existing sprite.
  2. 'Unexpected error occured while importing resources.' A za GM Studio trzeba płacić tak? Mam w sumie ósemkę z pro i mi starcza póki co. A mógłbyś zrobić to w GM?
  3. Hmm... Format pliku to .gmz a mój GM nie chce go otworzyć... Jak mogę go otworzyć? :(
  4. To znaczy tak: sprite wody to niebieski kwadrat o wymiarach 16x16 z ustawionym image_alpha = 0.5. Chciałbym żeby ten obiekt 'zniekształcał' sprite obiektów znajdującym się pod nim. Sposób w jaki ustawiam tą wodę jest taki: Po stworzeniu poziomu, który ma być 'pod wodą' nakładam na niego obiekt o_water, który ma depth = -9 żeby zmieniał kolor spriteów pod nim na niebieski. Fajnie by było gdyby ta woda oprócz zmiany koloru spriteów pod nią również je zniekształcała. Nie wiem czy nie zamotałem zbytnio ale chyba się połapiesz o co mi chodzi :)
  5. Chętnie zobaczę jak to robisz z ciekawości ;)
  6. Super. Dzięki za pomoc :)
  7. Witam. Mam pytanie: Czy da się jakoś zrobić efekt dna oceanu? A dokładniej chodzi mi o coś takiego: Mam sobie obiekt o_wall. Gdy postać jest 'na powierzchni' sprite tej ściany jest szary, a kiedy postać znajdzie się pod wodą wtedy sprite robi się niebieski i zaczyna falować. Czy muszę robić osobną animację czy da radę to załatwić kodem?
  8. Cześć. Szukam odpowiedzi na podobny problem dlatego dopiszę się tutaj :) No więc mam takie pytanie: Czy da się zrobić tak, żeby postać odwrócona w prawo przy wciśnięciu ord('A') odwróciła się w lewo ale w prawo już nie? A dokładniej to przy naciśnięciu 'A' odwraca się w lewo a przy wciśnięciu 'D' w prawo?
  9. HAHAHA! Gifa robiłbym dniami i nocami, a do tego jeszcze musiałbym zgrać dźwięk z tego filmiku, a to też by trochę zajęło. :P No nic pokombinuje jeszcze trochę z tym. Dzięki za pomoc :)
  10. Witam. Czy ktoś wie jak zrobić, żeby filmik pokazywał się podczas gry ale 'z tyłu'? Chodzi mi o to że mam wpisany kod 'splash_show_video(FILM,0)' pozwala pokazać filmik w grze, lecz ten filmik zasłania wszystkie obiekty. Próbowałem ustawić mniejszy depth na obiekcie od filmiku ale to nic nie dało. Czy da rade zrobić tak, żeby filmik pokazywał się np.: jako tło?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...