Skocz do zawartości

grawitacja z animacją spritea powodują błędy


Flame

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie kody do poruszania i animacji spritea

GML
if keyboard_check(vk_up)

{

direction=90;

speed=2;

sprite_index=M_stop;

image_speed=0.4;

}

else if keyboard_check(vk_down)

{

direction=270;

speed=2;

sprite_index=M_down;

image_speed=0;

}

else if keyboard_check(vk_left)

{

direction=180;

speed=2;

sprite_index=M_left;

image_speed=0.4;

}

else if keyboard_check(vk_right)

{

direction=0;

speed=2;

sprite_index=M_right;

image_speed=0.4;

}

else

{

speed=0;

image_speed=0;

image_index=0;

}

Ale gdy ustawiam grawitacje (grawitacje mam w klockach) to gdy nie wciskam żadnego klawisza postac opada b .wolno a gdy wciskam klawisz opada nieco szybciej jednak to nadal nie ta sama grawitacja jaka ustawiłem ...

Pomóżcie ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój kod wygląda mniej więcej tak:

-gdy któryś z klawiszy kierunkowych jest wciśnięty, prędkość obiektu jest sztywno ustawiona na 2

-w przeciwnym wypadku prędkość obiektu jest sztywno ustawiona na 0

Zmienna gravity zmienia prędkość co step, czyli jeśli w momencie T=0 prędkość obiektu jest równa np. 2, to w momencie T=30 prędkość równa się 2+30*gravity, T = 60 --> v = 2+60*gravity, T= i --> v = 2+i*gravity. Jednakże w dowolnym momencie T znowu ustawiasz prędkość obiektu na 2 (lub 0).

 

Tak właściwie, to czy ta gra jest z widokiem od boku, czy od góry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój kod wygląda mniej więcej tak:

-gdy któryś z klawiszy kierunkowych jest wciśnięty, prędkość obiektu jest sztywno ustawiona na 2

-w przeciwnym wypadku prędkość obiektu jest sztywno ustawiona na 0

Zmienna gravity zmienia prędkość co step, czyli jeśli w momencie T=0 prędkość obiektu jest równa np. 2, to w momencie T=30 prędkość równa się 2+30*gravity, T = 60 --> v = 2+60*gravity, T= i --> v = 2+i*gravity. Jednakże w dowolnym momencie T znowu ustawiasz prędkość obiektu na 2 (lub 0).

 

Tak właściwie, to czy ta gra jest z widokiem od boku, czy od góry?

Gra jest od boku takie no mario przykładowo...Ale bez animacji (jak była jedna klatka) postać poruszała się poprawnie to nie chodzi chyba wg mnie o prędkość przemieszczania tylko o image speed :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...