Flame Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Mam takie kody do poruszania i animacji spritea GML if keyboard_check(vk_up) { direction=90; speed=2; sprite_index=M_stop; image_speed=0.4; } else if keyboard_check(vk_down) { direction=270; speed=2; sprite_index=M_down; image_speed=0; } else if keyboard_check(vk_left) { direction=180; speed=2; sprite_index=M_left; image_speed=0.4; } else if keyboard_check(vk_right) { direction=0; speed=2; sprite_index=M_right; image_speed=0.4; } else { speed=0; image_speed=0; image_index=0; } Ale gdy ustawiam grawitacje (grawitacje mam w klockach) to gdy nie wciskam żadnego klawisza postac opada b .wolno a gdy wciskam klawisz opada nieco szybciej jednak to nadal nie ta sama grawitacja jaka ustawiłem ... Pomóżcie ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Twój kod wygląda mniej więcej tak: -gdy któryś z klawiszy kierunkowych jest wciśnięty, prędkość obiektu jest sztywno ustawiona na 2 -w przeciwnym wypadku prędkość obiektu jest sztywno ustawiona na 0 Zmienna gravity zmienia prędkość co step, czyli jeśli w momencie T=0 prędkość obiektu jest równa np. 2, to w momencie T=30 prędkość równa się 2+30*gravity, T = 60 --> v = 2+60*gravity, T= i --> v = 2+i*gravity. Jednakże w dowolnym momencie T znowu ustawiasz prędkość obiektu na 2 (lub 0). Tak właściwie, to czy ta gra jest z widokiem od boku, czy od góry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flame Opublikowano 24 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Twój kod wygląda mniej więcej tak: -gdy któryś z klawiszy kierunkowych jest wciśnięty, prędkość obiektu jest sztywno ustawiona na 2 -w przeciwnym wypadku prędkość obiektu jest sztywno ustawiona na 0 Zmienna gravity zmienia prędkość co step, czyli jeśli w momencie T=0 prędkość obiektu jest równa np. 2, to w momencie T=30 prędkość równa się 2+30*gravity, T = 60 --> v = 2+60*gravity, T= i --> v = 2+i*gravity. Jednakże w dowolnym momencie T znowu ustawiasz prędkość obiektu na 2 (lub 0). Tak właściwie, to czy ta gra jest z widokiem od boku, czy od góry? Gra jest od boku takie no mario przykładowo...Ale bez animacji (jak była jedna klatka) postać poruszała się poprawnie to nie chodzi chyba wg mnie o prędkość przemieszczania tylko o image speed :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 https://gmclan.org/index.php?czytajart=7 punkt 13. Ciężko połączyć speed, direction i gravity w platformówce :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flame Opublikowano 26 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 https://gmclan.org/index.php?czytajart=7 punkt 13. Ciężko połączyć speed, direction i gravity w platformówce :) Dzięki wielkie animacja postaci i cała reszta pięknie działa :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się