Paweleqqk324 Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Witam. Robię grę top down. Jeszcze nie dawno bawiłem się ze zmienną alive, ale to nie poskutkowało bo po strzeleniu zombie znikało. Postanowiłem usunąć, ale dalej znika, zamiast zmieniać skin w martwego. W obiekcie zombie w kolizji z pociskiem kod na przemianę grafiki - obi_zombie.sprite_index = obi_zombie2; @Edit, dobra, naprawione, ale mam drugi problem, otóż po zmianie grafiki martwy zombie nadal chodzi, i kieruje się w moją stronę, jak zrobić żeby nie miał ruchu? W ogóle jak zrobić żeby już martwego zombie nie tyczyły się te same warunki, bo teraz TYLKO skin mu się zmienia, a nadal jeśli na niego wejdę zamieniam się w martwego.. Mogę podesłać projekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sheriff99 Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Najprościej, choć nie najefektywniej możesz zrobić obiekt zombie2 i w nim dać obrazek martwego zombie, a obiekt zombie zmieniać w zombie2 przy kolizji z pociskiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweleqqk324 Opublikowano 19 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 no przecież tak mam ._. A nie, już nie wiem jak mam ._. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sheriff99 Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Napisz do mnie na gg: 1109678. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ninja Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Nie wiem jak masz, już się pogubiłem, ale proponuję coś na ten schemat: GML // Create sprite_index = sZombieZywy; Dead = false; // w kolizji z graczem if( !Dead ) {// Jesli zombiak zyje, to umiera Dead = true; sprite_index = sZombieMartwy; } // Step if( !Dead ) {//Jesli zombiak zyje to bieganie za graczem czy cos tam chcesz // ... } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Nie wiem jak masz, już się pogubiłem, ale proponuję coś na ten schemat: GML // Create sprite_index = sZombieZywy; Dead = false; // w kolizji z graczem if( !Dead ) {// Jesli zombiak zyje, to umiera Dead = true; sprite_index = sZombieMartwy; } // Step if( !Dead ) {//Jesli zombiak zyje to bieganie za graczem czy cos tam chcesz // ... } Człowiek który zabija zombie dotykiem w razie apokalipsy chce nim być. ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Ja mam pewną subiekcję... bo zombie chyba z definicji są martwe. :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Wiesz nie którzy definiują zombie jako żywe trupy, jeśli je zabijasz to stają się martwymi trupami to prawie jak masło maślane albo bardziej margaryna o smaku masła. ;P Poza tym zmienna Dead czy sZombieMartwy mówi sama za siebie. Domyślam się że Ninji chodziło o to że dotyk zabija gracza ale zapomniał dać "Gracz." przed Dead i wyszło dosyć zabawnie. ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ninja Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Bo to supermeny, nie człowieki. o! :D A z tym zombiakiem, że z definicji jest martwy to od razu tak myślałem.. Ale jak miałem nazwać zmienną? Stepujący? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Create: GML dead=false; ruch=true; Step: GML if dead=false && ruch=true { //skrypt poruszania } if dead=true { ruch=false; // zombiak się nie rusza } Przy kolizji z pociskiem: GML if dead=false { dead=true // ewentualnie instance_create(x,y,o_Moneta) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sheriff99 Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Xd nie wiem po co chcecie pomagać, skoro wczoraj od 19:30 paweleq już to ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się