Skocz do zawartości

Zombie


Paweleqqk324

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Robię grę top down.

Jeszcze nie dawno bawiłem się ze zmienną alive, ale to nie poskutkowało bo po strzeleniu zombie znikało.

Postanowiłem usunąć, ale dalej znika, zamiast zmieniać skin w martwego.

W obiekcie zombie w kolizji z pociskiem kod na przemianę grafiki - obi_zombie.sprite_index = obi_zombie2;

 

@Edit, dobra, naprawione, ale mam drugi problem, otóż po zmianie grafiki martwy zombie nadal chodzi, i kieruje się w moją stronę, jak zrobić żeby nie miał ruchu? W ogóle jak zrobić żeby już martwego zombie nie tyczyły się te same warunki, bo teraz TYLKO skin mu się zmienia, a nadal jeśli na niego wejdę zamieniam się w martwego.. Mogę podesłać projekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak masz, już się pogubiłem, ale proponuję coś na ten schemat:

GML
// Create

sprite_index = sZombieZywy;

Dead = false;

 

// w kolizji z graczem

if( !Dead ) {// Jesli zombiak zyje, to umiera

Dead = true;

sprite_index = sZombieMartwy;

}

 

// Step

if( !Dead ) {//Jesli zombiak zyje to bieganie za graczem czy cos tam chcesz

// ...

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak masz, już się pogubiłem, ale proponuję coś na ten schemat:

GML
// Create

sprite_index = sZombieZywy;

Dead = false;

 

// w kolizji z graczem

if( !Dead ) {// Jesli zombiak zyje, to umiera

Dead = true;

sprite_index = sZombieMartwy;

}

 

// Step

if( !Dead ) {//Jesli zombiak zyje to bieganie za graczem czy cos tam chcesz

// ...

}

 

Człowiek który zabija zombie dotykiem w razie apokalipsy chce nim być. ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz nie którzy definiują zombie jako żywe trupy, jeśli je zabijasz to stają się martwymi trupami to prawie jak masło maślane albo bardziej margaryna o smaku masła. ;P

Poza tym zmienna Dead czy sZombieMartwy mówi sama za siebie.

 

Domyślam się że Ninji chodziło o to że dotyk zabija gracza ale zapomniał dać "Gracz." przed Dead i wyszło dosyć zabawnie. ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Create:

 

GML
dead=false;

ruch=true;

 

Step:

 

GML
if dead=false && ruch=true

{

//skrypt poruszania

}

if dead=true

{

ruch=false; // zombiak się nie rusza

}

 

Przy kolizji z pociskiem:

 

GML
if dead=false

{

dead=true

// ewentualnie instance_create(x,y,o_Moneta)

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...