Ice Cube Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 czesc tak jak w temacie,jak to zrobic? chodzi o to że przeciwnik wydaje jakis sound,ale jesli jestem daleko od niego,nie chce go slyszec natomiast jak sie bede do niego zbliżac bedzie ten dzwiek coraz glosniejszy pozdro :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Zrób sobie 3 wersje tego samego dźwięku - cicha , średnia i głośna ( głośność możesz edytować w gm'ie ) . Następnie działaj według zasady np if distance_to_object(xxx) < 100 { sound_play(soundGlosno) } itd Prymitywna , lecz skuteczna wersja ... pozdrawiam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ice Cube Opublikowano 14 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 no całkiem niezly pomysł,a moze jest jakis kod na glośność sound-a? typu sound_volume(nazwa dzwieku,glosnosc) :) ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Po pierwsze radzę kożystać z jakiegoś dll od dźwięków, bo po jakimś czasie ten podstawowy system z GMa przestaje być wystarczalny. GML max_dist=256// Dystans po jakim nie słychać dźwięku sound_volume(dźwięk,max(0,min(1-point_distance(x,y,gracz.x,ygracz.y)/max_dist,1))) Zamiast max(0,min(x,1)) w 8.1 można użyć nowej funkcji clamp(x,0,1) Edit: pomyliłem się teraz powinno być ok. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ice Cube Opublikowano 14 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Po pierwsze radzę kożystać z jakiegoś dll od dźwięków, bo po jakimś czasie ten podstawowy system z GMa przestaje być wystarczalny. GMLmax_dist=256// Dystans po jakim nie słychać dźwięku sound_volume(dźwięk,max(0,min(1-point_distance(x,y,gracz.x,ygracz.y)/max_dist,1))) Zamiast max(0,min(x,1)) w 8.1 można użyć nowej funkcji clamp(x,0,1) Edit: pomyliłem się teraz powinno być ok. ;) ooo to jest to !:) tylko jak mam pobrac pozycje x i y gracza? chodzi o kod typu var xgracza; xgracza=pobierz pozycje x(nazwa objektu); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Ty pozycji nie umiesz pobierać, to jak ty się za 3D zabierasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ice Cube Opublikowano 14 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Ty pozycji nie umiesz pobierać, to jak ty się za 3D zabierasz? Bardzo Dobre stwierdzenie :D, a no nie umiem jeszcze wiele prostych rzeczy,wkoncu zainstalowalem gm dopiero kilka dni temu :D napisz mi ten kod ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 napisz mi ten kod ! Nie ! Ogarnij podstawy i dopiero baw się 3D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 zmienna_player_x=nazwa_obiektu.x tak samo wszystkie inne zmienne np hp hp_playera=nazwa_obiektu.hp jak masz więcej obiektów to nie będzie działać możesz zrobić: id_objectu=instance_create(x,y,obiekt) pozycja_x=id_objectu.x ale to jest bezsensowne, nie potrzeba dodatkowych zmiennych wystarczy nazwa_obiektu.jego_zmienna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ice Cube Opublikowano 14 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 zmienna_player_x=nazwa_obiektu.x tak samo wszystkie inne zmienne np hp hp_playera=nazwa_obiektu.hp jak masz więcej obiektów to nie będzie działać możesz zrobić: id_objectu=instance_create(x,y,obiekt) pozycja_x=id_objectu.x ale to jest bezsensowne, nie potrzeba dodatkowych zmiennych wystarczy nazwa_obiektu.jego_zmienna kriso- dzieki wielkie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ice Cube Opublikowano 14 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 napisalem tak if not sound_isplaying(snd_robot)sound_play(snd_robot) max_dist=512// Dystans po jakim nie słychać dźwięku sound_volume(snd_robot,max(0,min(1-point_distance(x,y,obj_cam.x,obj_cam.y)/max_dist,1))) dzwiek scisza sie i zglasnia w stosunku do odleglosci-dziala fajnie ale dzwiek nie odtwarza sie płynnie tylko jakby"charczy",pozatym gierka sie lekko przycina juz nie mowiac o haosie jaki powstaje gdy wbiegam w stado objektów wydajacych dzwiek dodam ze powyzszy kod zamieszczam w STEP co dalej robic? :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 gmfmod simple może być tylko jest dość trudny :D ja kiedyś to rozkminiałem ale nie dało rady zabiore się za to za 2 tygodnie to napisze do ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ice Cube Opublikowano 15 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 (edytowane) Nie ! Ogarnij podstawy i dopiero baw się 3D. ALT+F4 Post nic nie wnosi do tematu, poza tym ALT dobrze mówi. Warn - Uzjel Edytowane 15 Lipca 2013 przez Uzjel Warn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się