Fervi_ Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 Witajcie! Chcę zrobić coś takiego, ale nie wiem czy nie ma natywnej funkcji Chodzi o to, że po naciśnięciu CTRL pojawia się JEDEN obj_ammo, nigdy jakoś nad tym nie myślałem i bym zrobił to na zmiennej, ale może jest łatwiejszy (optymalny) sposób Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 GML if (!instance_exists(obj_ammo)) instance_create(x, y, obj_ammo); O to chodziło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 6 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 GML if (!instance_exists(obj_ammo)) instance_create(x, y, obj_ammo); O to chodziło? Wygląda na to, że tak Dzięki Fervi PS. de facto na to samo wychodzi, co bym wymyślił, if itd. :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 6 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 Dobra, potrzebuję innej pomocy, bo się zgubiłem we własnym projekcie :D (obj_dave.x div 560) * 480 Tak jest obliczany view Chcę, by obj_ammo został niszczony, gdy wyjdzie poza view (w 2 strony, czyli może wyjść w lewo i w prawo) Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 GML if(view_current=numerview and (x<view_xview[view_current] or x>view_xview[view_current]+view_wview[view_current])) Pierwsza część nie jest chyba Ci potrzebna, ale coś mi podpowiada że może ci się przydać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 Lub po prostu event Outside View [nr] i akcja instance_destroy() Po co sobie utrudniać? Edytowane przez gnyska: :lubieto: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzynasty Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 GML if(view_current=numerview and (x<view_xview[view_current] or x>view_xview[view_current]+view_wview[view_current])) Pierwsza część nie jest chyba Ci potrzebna, ale coś mi podpowiada że może ci się przydać. Chyba ta opcja jest optymalniejsza(przynajmniej tak słyszałem), więc czemu bedziom dostał lubię to? Czy może się myliłem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Bo nie ma sensu sobie utrudniać. :) Moje rozwiązanie może nie być najoptymalniejsze, ale pokazuje że można zrobić warunek który sprawdza tylko x. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 7 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Bo nie ma sensu sobie utrudniać. :) Moje rozwiązanie może nie być najoptymalniejsze, ale pokazuje że można zrobić warunek który sprawdza tylko x. Nie wiem, bo używam enigmy i jest tylko o opuszczeniu rooma, dlatego poprosiłem o kod (który nie wiem czemu nie działa :D (tzn. kompiluje się bez problemu, ale kod coś nie działa, może pomożesz :D) GML if(view_current=numerview and (x<view_xview[view_current] or x>view_xview[view_current]+view_wview[view_current])) { instance_destroy(); } Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 GML if(x<view_xview[0] or x>view_xview[0]+view_wview[0]) { instance_destroy(); } -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzynasty Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Sorka, proszę o usunięcie posty, źle zrozumiałem,:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 7 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Ok, inne pytanko obj_enemy_spider ma robić pewnego rodzaju kółko, jednak teraz tego nie robi (pewnie jakiś błąd) GML move_towards_point(obj_enemy_spider.x,obj_enemy_spider.y+20,5) move_towards_point(obj_enemy_spider.x+100,obj_enemy_spider.y,5) move_towards_point(obj_enemy_spider.x,obj_enemy_spider.y-20,5) move_towards_point(obj_enemy_spider.x-100,obj_enemy_spider.y,5) obj_enemy_spider dopisałem, bo nie działał mi kod :D Według mnie to powinno działać tak - y+20, x+100, y-20, x-100 Niemniej wykonuje ruch w lewo tylko, ani się nie wznosi, ani nic. Jakieś sugestie? Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 To wszystko jest w jednym bloku? Tak linijka, pod linijką? :o Edit: W takim razie wiesz czemu wykonuje się tylko ostatnia linijka. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 7 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 To wszystko jest w jednym bloku? Tak linijka, pod linijką? :o Edit: W takim razie wiesz czemu wykonuje się tylko ostatnia linijka. :) Yhm, to czym to rozdzielić? Mam tylko 3 stepy, a 4 linijki :D De facto powinno to być jak w językach skryptowych Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Powinieneś jakoś sprawdzać czy twój obiekt doszedł już do danego punktu zanim nakażesz mu ruszać do innego punktu. Masz może w tej Enigmie path'y? Bo to jest rozwiązanie dla Ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 7 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Powinieneś jakoś sprawdzać czy twój obiekt doszedł już do danego punktu zanim nakażesz mu ruszać do innego punktu. Masz może w tej Enigmie path'y? Bo to jest rozwiązanie dla Ciebie. Właśnie nie działają :| Mam rozwiązanie w postaci 3 stepów, begin, normal i end ... Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Podziel to sobie na fazy. Zrób zmienną która kontroluje wszytko. GML if(faza=0){move_towards_point(obj_enemy_spider.x,obj_enemy_spider.y+20,5)} Albo lepsze rozwiązanie. Zapisuj sobie do zmiennych pozycje do której ma zmierzać obiekt. Gdy tam trafi (pamiętaj o speed, liczbach zmiennoprzecinkowych etc.) niech wybiera kolejny punkt. A i tak najlepsze będzie zastosowanie path. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się