Styxu2153 Opublikowano 26 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 Witam wszystkich :P Niestety znów natrafiłem na problem, którego nie mogę rozwiązać przy pomocy dokumentacji i chciałbym abyście mi pomogli (znowu;-;). Otóż problem polega na tym, iż nie wiem jak zrobić aby dany obiekt wypadał z danego moba jeśli jest ich wiele jednego rodzaju na planszy. Wygląda to tak, że kiedy zniszczę moba to pieniążek wylatuje np z innego, tego samego rodzaju(obiektu). W razie czego mój kod: GML STEP: if zycie<=0 { drop=choose(false,false,false,false,true); if drop=true { instance_create(obj_giantant.x, obj_giantant.y,kasa10_obj); } instance_destroy() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 GML STEP: if zycie<=0 { drop=choose(false,false,false,false,true); if drop=true { instance_create(x, y,kasa10_obj); } instance_destroy() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 26 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 "obj_giantant.zmienna" odwołuje się tylko do pierwszego stworzonego obiektu obj_giantant. Jeżeli w obiekcie obj_giantant wykonujesz kod GML instance_create(obj_giantant.x, obj_giantant.y,kasa10_obj); to wykona się on tylko względem tego pierwszego obiektu. Nie trzeba tak robić, gdyż kod dotyczący danego obiektu można wykonać z pominięciem nazwy obiektu, o ile wykonuje się w tym obiekcie: GML instance_create(x,y,kasa10_obj) W dokumentacji są działy "Variables" i "Addressing variables in other instances" w których jest to dokładnie wyjaśnione, zaś w dziale "Moving around" znajdziesz listę zmiennych, które posiada każdy obiekt na samym początku. Proponuję przeczytać te rozdziały, na stronie głównej GMClanu jest dokumentacja po polsku jeśli masz problemy z angielskim, a następnie wypróbować tych skryptów/funkcji w jakichś przykładowych projektach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się