Styxu2153 Opublikowano 25 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 Witam wszystkich :D Otóż mam dość, nietypowy dla mnie problem i proszę abyście pomogli mi w rozwiązaniu go. Mam taki kod: GML Step: if instance_number(ball_object) == 0 and instance_number(ball_obj2)==0 and instance_number(ball_obj3)==0 { room_goto_next() } Problem w tym, że wydaję mi się iż jest wszystko dobrze. Kiedy umieszczam go w każdym z 3 roomów, to w pierwszych 2 działa i przechodzi dalej, a w 3 nie dzieję się nic. Room numer 4 istnieje więc jest do czego przejść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 Sprawdź w debugerze ile jest tych obiektów, skoro nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Styxu2153 Opublikowano 25 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 Sprawdziłem wartość ball_obj3 w debugerze i rzeczywiście wynosi ona 1. To teraz pytanie, skąd wzięła się ta 1 piłka, skoro nie ma jej w roomie oraz jak można rozwiązać ten problem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 A jaką ma pozycję x i y? Może jest poza viewem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Styxu2153 Opublikowano 25 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 Dobra problem rozwiązany, niepotrzebnie zakładałem temat... chociaż nawet potrzebnie bo bym nie wpadł na tego debuggera chyba xD. W każdym bądź razie, w desperacji usunąłem cały room i wszystko od początku postawiłem. Teraz jest Ok :) Dzięki Huder za pomoc :P @EDIT Mam jeszcze taką prośbę, czy mógłby mi ktoś powiedzieć co jest tu źle ? GML STEP: if(zycie<=0){ instance_create(obj_giantant.x, obj_giantant.y, choose(No object, kasa10_obj, No object, No object, No object, No object, No object, No object, No object, No object)) } Otóż wywala mi błąd, że brakuję "," lub ")". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 Nazwa obiektu nie może: - posiadać w sobie spacji - posiadać polskich znaków - zaczynać się od cyfry - powtarzać się z nazwą jakiegoś innego zasobu np jak sprit nazwiesz tak samo jak obiekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 26 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 GML if(zycie <= 0) { if(random(100) < 10) { instance_create(obj_giantant.x,obj_giantant.y,kasa10_obj) } } Konstrukcja if(random(100) < x) { /kod/ } powoduje, że /kod/ wykona się z prowdopodobieństwem x%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się