LionX Dagger Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Witam czy jest jakaś funkcja by uzyskać taki effekt to znaczy mam 2 viewy 1 nad drugim w 1 wyświetlam background w 2 rysuje obiekty do gry i chce wyświetlić sprita w 1 viewie z przejściem alpha np. białym a w 2 viewie sprita z przejściem alpha z odwróconymi kolorami i gdy się z sobą zejdą by się nawzajem zniwelowały? Myślałem też by po prostu jakoś ucinać sprita bezpośrednio w viewie 2 ale nie jestem pewny jak może wy pomożecie :) Ps. tak wygląda moja maska/sprite alpha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 To jest w 3D? Z tego co wiem, viewy nie działają w trybie 3D. Jeśli to jest 2D, to możesz użyć bm_subtract (używasz w draw_set_blending_mode, potężne narzędzie). Ogólnie warto pobawić się blendingami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 6 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 To jest w 3D? Z tego co wiem, viewy nie działają w trybie 3D. Jeśli to jest 2D, to możesz użyć bm_subtract (używasz w draw_set_blending_mode, potężne narzędzie). Ogólnie warto pobawić się blendingami. Tak jest to w 3D, Kto ci takich głupot naopowiadał? Viewy porty są dość istotne w 3D zarówno do ustawienia rozdzielczości gry jak i do np. split screenów, a ja używam ich by an 1 warstwie rysować background a na 2 obiekty, nie twierdze ze jest to najlepsza metoda ale jest to najbardziej zbliżona metoda jaką się używa w normalnych grach 3D. próbowałem już różne blending mode ale coś mi nie wychodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Moja pomyłka, rzeczywiście można używać viewów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Z tego co się orientuję, GameMaker w trybie 3D ma problem z obsługą surface. :C Może rysuj sprite'a w perspektywie 'ortho' z blendingiem 'subtract'. (Wtem kolor biały maski będzie na ekranie czarnym) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się