Skocz do zawartości

nakładanie na siebie spritów by je wymazać


Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy jest jakaś funkcja by uzyskać taki effekt

a1.png

to znaczy mam 2 viewy 1 nad drugim w 1 wyświetlam background w 2 rysuje obiekty do gry

i chce wyświetlić sprita w 1 viewie z przejściem alpha np. białym

a w 2 viewie sprita z przejściem alpha z odwróconymi kolorami

 

i gdy się z sobą zejdą by się nawzajem zniwelowały?

 

Myślałem też by po prostu jakoś ucinać sprita bezpośrednio w viewie 2 ale nie jestem pewny jak

 

może wy pomożecie :)

 

Ps. tak wygląda moja maska/sprite alpha

fl.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest w 3D? Z tego co wiem, viewy nie działają w trybie 3D.

Jeśli to jest 2D, to możesz użyć bm_subtract (używasz w draw_set_blending_mode, potężne narzędzie). Ogólnie warto pobawić się blendingami.

Tak jest to w 3D, Kto ci takich głupot naopowiadał? Viewy porty są dość istotne w 3D zarówno do ustawienia rozdzielczości gry jak i do np. split screenów,

a ja używam ich by an 1 warstwie rysować background a na 2 obiekty, nie twierdze ze jest to najlepsza metoda ale jest to najbardziej zbliżona metoda jaką się używa w normalnych grach 3D.

 

próbowałem już różne blending mode ale coś mi nie wychodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...