Skocz do zawartości

przesuwanie textury w objekcie


Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

Witam! Kiedyś pytałem się o coś podobnego. Chodzi mi o złudzenie poruszania się po podłodze 3D w 2D, czyli chciałbym stworzyć prostokąt, w którym przemieszczałaby się w dół textura, a następnie w celu stworzenia głębi przybliżyć do siebie dwa górne wierzchołki, tworząc trapez. Mam nadzieję, że kminicie czaczę. Z góry dzięki :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkminiaj sobie. Na czerwono podane są parametry xtex i ytex, które przyjmują wartości od 0 do 1. Jest to położenie textury. ( Aka UVmapping )

 

eGiqpef.png

GML (create)
texture_set_repeat( true );

tex = background_get_texture( bTex );

ruchTextury = 0;

podstawa1 = 125;

podstawa2 = 300;

wysokosc = 200;

 

a = ( podstawa2*2 - podstawa1*2 ) / 2;

b = a /( podstawa2*2 );

 

GML (draw)
ruchTextury -= 0.01;

 

draw_set_color( c_white );

draw_primitive_begin_texture( pr_trianglestrip, tex );

draw_vertex_texture( x-podstawa1, y, b, ruchTextury );

draw_vertex_texture( x+podstawa1, y, 1-b, ruchTextury );

draw_vertex_texture( x-podstawa2, y+wysokosc, 0, 1+ruchTextury );

draw_vertex_texture( x+podstawa2, y+wysokosc, 1, 1+ruchTextury );

draw_primitive_end();

 

Arci8X6.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...