Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Witam! Kiedyś pytałem się o coś podobnego. Chodzi mi o złudzenie poruszania się po podłodze 3D w 2D, czyli chciałbym stworzyć prostokąt, w którym przemieszczałaby się w dół textura, a następnie w celu stworzenia głębi przybliżyć do siebie dwa górne wierzchołki, tworząc trapez. Mam nadzieję, że kminicie czaczę. Z góry dzięki :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Zalecam zapoznanie się z rozdziałem w dokumentacji "Advanced Drawing Functions" w "Game Graphics". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Rozkminiaj sobie. Na czerwono podane są parametry xtex i ytex, które przyjmują wartości od 0 do 1. Jest to położenie textury. ( Aka UVmapping ) GML (create) texture_set_repeat( true ); tex = background_get_texture( bTex ); ruchTextury = 0; podstawa1 = 125; podstawa2 = 300; wysokosc = 200; a = ( podstawa2*2 - podstawa1*2 ) / 2; b = a /( podstawa2*2 ); GML (draw) ruchTextury -= 0.01; draw_set_color( c_white ); draw_primitive_begin_texture( pr_trianglestrip, tex ); draw_vertex_texture( x-podstawa1, y, b, ruchTextury ); draw_vertex_texture( x+podstawa1, y, 1-b, ruchTextury ); draw_vertex_texture( x-podstawa2, y+wysokosc, 0, 1+ruchTextury ); draw_vertex_texture( x+podstawa2, y+wysokosc, 1, 1+ruchTextury ); draw_primitive_end(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Autor Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 ziomuś, propsy nieziemskie ;________________; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się