Markos Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 - Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Kod na podskakiwanie (i grawitację) znajdziesz w FAQu. Co do możliwości poruszania się postaci po polu... Możesz zrobić niewidzialne ograniczniki ruchów, albo rozwiązać to w ten sposób: if x>400 {kod ruchu w lewo} if x<800 {kod ruchu w prawo} Oczywiście zamiast liczb wstaw jakiś inne, które sobie wyznaczysz. To będą granice pola, po którym można się ruszać. P.S. Nie widziałem Little Fightera, ale słyszałem, że to bijatyka 2D od boku. Jeśli nie, to pewnie ten kod na wiele się nie zda. :P Ale jest... ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markos Opublikowano 6 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 eh sorry tzn jestem poczatkujacy jak mam wpisacto: if x>400 {kod ruchu w lewo} if x<800 {kod ruchu w prawo} Tzn gdzie ja mam wisac w step? obiektu ktory sie porusza czy jak :>? co zamiast x itp :D pl rozwin to :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Z tym skokiem to mozesz zrobic, ze w momecie skoku zapisujesz x i potem ustawiasz, zeby postac spadala tylko do tego momentu (np. tworzac tam niewidzialny obiekt). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Czyli, że nie może poruszać się w powietrzu, podczas skoku? Nie lepiej dać przy kodzie ruchu np. w lewo jeszcze takiego dinksa: if ! place_free(x,y+1) and if x>400 {kod poruszania w lewo} Szybciej i ergonomiczniej :P Oczywiście działa poprawnie przy użyciu przykładu ruchu platformówki z FAQa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Chodzi tu raczej o "pseudo 3D/izometria", czyli postacie moga sie poruszac na osi x i y, jak w grze z widokiem z gory, ale jest okraniczone w pewnym miejscu np. horyzontem, a na dodatek moga jeszcze skakac. Przynajmniej ja tak wywnioskowalem z pierwszego posta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 No, mówiłem, że nie wiem dokładnie... :P Ale skoro tak, to dam link do takiego fajnego przykładu. http://gamemaker.nl/tutorials/threed.zip Może coś pomoże. Chodzi o chyba o podobne sterowanie, jak w jednym przykładzie (parallel). Tylko skakania nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się