Piedro Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Witam, Mam poblem, otóz jeśli mam zmienną iks i deklaruje w Create GML iks=spr_ludek Później w kodzie chce wykorzystać zmienną iks do zmiany sprite_index obiektu. GML sprite_index=iks W jaki sposób wykorzystać wartość zmiennej jako sprite index? Ponieważ powyższy sposób nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 A spr_ludek nie powinien być w cudzysłowiu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Nadal jest error. próbowałem zmienić GML sprite_index=iks na GML sprite_index=string(iks) i też nic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 To dziwne, w wersji 8.0 ten kod działa, sprawdź może czy na pewno nie machnąłeś się gdzieś indziej. Podajesz poprawną nazwę sprite'a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 1 of Step Evento_echar for object o_pchar: ################################################################################ ############ VMError!! Occurred - DoSet :: Invalid comparison type at gml_Script_scr_battle (line 18) - if sprite_index=s_w1a { ################################################################################ ############ Self Variables : i_w1c(100032) = 21 ATKTP(100033) = 0 PHYSATK(100034) = 0 CRIT(100035) = 0 i_w1a(100036) = 11 CHECK(100000) = 1 WWGHT(100001) = 2 CON(100002) = 12 SPD(100003) = 6 ATKSPD(100004) = 6 DBLATK(100005) = 1 WACC(100006) = 100 SKILL(100007) = 3 LUCK(100008) = 4 HITRT(100009) = 108 EVADE(100010) = 16 ACC(100011) = 108 STR(100012) = 5 WMGHT(100013) = 3 PATK(100014) = 8 MAG(100015) = 6 MATK(100016) = 9 DEF(100017) = 8 DEFPOW(100018) = 8 RES(100019) = 5 RESPOW(100020) = 5 CRITE(100021) = 4 PDMG(100022) = 8 MDMG(100023) = 9 WCRT(100024) = 5 CRITC(100025) = 6.500000 FCRT(100026) = 6.500000 s_w1a(100027) = "s_phero_swrd" HIT(100028) = 0 HP(100030) = 21 s_w1c(100031) = "s_phero_swrdc" stack frame is gml_Script_scr_battle (line 0) called from - gml_Object_o_pchar_Collision_1 (line 1) - if CHECK=false { zmienna to s_w1a sprite to s_phero_swrd sprite critato s_phero_swrdc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Gdy w create daję GML s_w1a = "s_phero_swrd" to mam podobny błąd, faktycznie, to nie ma być stringiem, ale z kolei w takim razie bez cudzysłowiu działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Nosz kurde zmienna nie jest stringiem i dalej nie działa ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 1 of Step Evento_echar for object o_pchar: ################################################################################ ############ VMError!! Occurred - DoSet :: Invalid comparison type at gml_Script_scr_battle (line 18) - if sprite_index=string(s_w1a) { ################################################################################ ############ Self Variables : i_w1c(100032) = 21 ATKTP(100033) = 0 PHYSATK(100034) = 0 CRIT(100035) = 0 i_w1a(100036) = 11 CHECK(100000) = 1 WWGHT(100001) = 2 CON(100002) = 12 SPD(100003) = 6 ATKSPD(100004) = 6 DBLATK(100005) = 1 WACC(100006) = 100 SKILL(100007) = 3 LUCK(100008) = 4 HITRT(100009) = 108 EVADE(100010) = 16 ACC(100011) = 108 STR(100012) = 5 WMGHT(100013) = 3 PATK(100014) = 8 MAG(100015) = 6 MATK(100016) = 9 DEF(100017) = 8 DEFPOW(100018) = 8 RES(100019) = 5 RESPOW(100020) = 5 CRITE(100021) = 4 PDMG(100022) = 8 MDMG(100023) = 9 WCRT(100024) = 5 CRITC(100025) = 6.500000 FCRT(100026) = 6.500000 s_w1a(100027) = 2 HIT(100028) = 0 HP(100030) = 21 s_w1c(100031) = 4 stack frame is gml_Script_scr_battle (line 0) called from - gml_Object_o_pchar_Collision_1 (line 1) - if CHECK=false { *sigh [EDIT] Może to bug Studio? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Skoro nie jest stringiem, to przekształcaj tego na string if sprite_index=string(s_w1a) , bo to wtedy na pewno będzie powodowało błąd. Zostaw kod taki jak pisałeś w pierwszym poście i teraz zobacz jaki błąd ci wyświetla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 1 of Step Evento_echar for object o_pchar: ################################################################################ ############ VMError!! Occurred - Push :: Execution Error - Variable Get -6.d_w1a(100029, 0) at gml_Script_scr_battle (line 19) - if HIT=true and image_index=d_w1a {other.HP-=PDMG} ################################################################################ ############ Self Variables : i_w1c(100032) = 21 ATKTP(100033) = 0 PHYSATK(100034) = 0 CRIT(100035) = 0 i_w1a(100036) = 11 CHECK(100000) = 1 WWGHT(100001) = 2 CON(100002) = 12 SPD(100003) = 6 ATKSPD(100004) = 6 DBLATK(100005) = 1 WACC(100006) = 100 SKILL(100007) = 3 LUCK(100008) = 4 HITRT(100009) = 108 EVADE(100010) = 16 ACC(100011) = 108 STR(100012) = 5 WMGHT(100013) = 3 PATK(100014) = 8 MAG(100015) = 6 MATK(100016) = 9 DEF(100017) = 8 DEFPOW(100018) = 8 RES(100019) = 5 RESPOW(100020) = 5 CRITE(100021) = 4 PDMG(100022) = 8 MDMG(100023) = 9 WCRT(100024) = 5 CRITC(100025) = 6.500000 FCRT(100026) = 6.500000 s_w1a(100027) = 2 HIT(100028) = 0 HP(100030) = 21 s_w1c(100031) = 4 stack frame is gml_Script_scr_battle (line 0) called from - gml_Object_o_pchar_Collision_1 (line 1) - if CHECK=false { :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 if sprite_index=string(s_w1a) { Od kiedy sprite_index to string? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 if sprite_index=string(s_w1a) { Od kiedy sprite_index to string? sprite_index używa reali? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Widzisz? Błąd wywala w innym miejscu, przeanalizuj go teraz, ja nie wiem co go powoduje, bo nie mam wglądu do kodu. Execution Error - Variable Get -6.d_w1a(100029, 0) at gml_Script_scr_battle (line 19) - if HIT=true and image_index=d_w1a {other.HP-=PDMG} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Imo powinno być s_w1a czyli pospolita literówka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 aaaaaa widze jest d_w1a a mam w create i_w1a kompletnie nie umiem czytać logów ze Studio [EDIT] Eee... Jak mam zamknąć temat bo nie widzę opcji moderacyjnych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi