Skocz do zawartości

Siła wyskoku


Adriann

Rekomendowane odpowiedzi

Zacząłem niedawno ogarniać tajniki tworzenia gier typowo platformowych które do tej pory były dla mnie dość obce i juz na początku mam pewne problemy,otóż, mam proste piękne cudowne skakanie

GML
if keyboard_check(global.kl_skok) && vspeed=0 && (!place_free(x,y+1))

{vspeed -=20

}

W którym postać podskakuje do tego konkretnego poziomu po każdym naciśnięciu,a naprowadźcie mnie proszę jak zrobić by postać skakała z siłą zależną od długości przytrzymania przycisku(oczywiście do pewnego poziomu). Dzieki z góry;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hymm...to chyba dobry kierunek, narazie spróbowałem po prostu takiego czegoś:

GML
if keyboard_check(global.kl_skok) && vspeed=0 && (!place_free(x,y+1))

{vspeed -=25

}

else

if keyboard_check_released(global.kl_skok) then vspeed+=1;

tylkoże dalej ten..minimalny skok jest zbyt duży,różniąsie one ale minimalnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jak dodajesz 1 przy początkowym vspeed będącym -25 to wiadomo że różnica będzie minimalna, wystarczy spojrzeć na liczby

 

poza tym, bez dodatkowej zmiennej do sprawdzania czy obniżenie skoku jest możliwe czy chociażby sprawdzenia czy vspeed jest ujemny robisz sobie brzydką dziurę, gdzie możesz manipulować prędkością bohatera napieprzając w klawisz skoku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...