Adriann Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Zacząłem niedawno ogarniać tajniki tworzenia gier typowo platformowych które do tej pory były dla mnie dość obce i juz na początku mam pewne problemy,otóż, mam proste piękne cudowne skakanie GML if keyboard_check(global.kl_skok) && vspeed=0 && (!place_free(x,y+1)) {vspeed -=20 } W którym postać podskakuje do tego konkretnego poziomu po każdym naciśnięciu,a naprowadźcie mnie proszę jak zrobić by postać skakała z siłą zależną od długości przytrzymania przycisku(oczywiście do pewnego poziomu). Dzieki z góry;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 najprościej jest obniżać vspeed po puszczeniu klawisza skoku gdy wartość tej zmiennej jest ujemna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 10 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 hymm...to chyba dobry kierunek, narazie spróbowałem po prostu takiego czegoś: GML if keyboard_check(global.kl_skok) && vspeed=0 && (!place_free(x,y+1)) {vspeed -=25 } else if keyboard_check_released(global.kl_skok) then vspeed+=1; tylkoże dalej ten..minimalny skok jest zbyt duży,różniąsie one ale minimalnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 GML if keyboard_check_relased(global.kl_skok){ wcisniety=false } if keyboard_check(global.kl_skok){ if(!place_free(x,y+1)){ vspeed =-25 wcisniety=1 }else if(vspeed<0 and wcisniety) vspeed-=0.02 } if(place_free(xm,y+1)) vspeed+=0.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 bo jak dodajesz 1 przy początkowym vspeed będącym -25 to wiadomo że różnica będzie minimalna, wystarczy spojrzeć na liczby poza tym, bez dodatkowej zmiennej do sprawdzania czy obniżenie skoku jest możliwe czy chociażby sprawdzenia czy vspeed jest ujemny robisz sobie brzydką dziurę, gdzie możesz manipulować prędkością bohatera napieprzając w klawisz skoku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 10 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 No fakt..racja,poszedłem w tym kierunku i śmiga,dzięki wielkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się