nomyzs Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Witam! Chcę zrobić obiekt, który będzie znikał po stanięciu na nim graczem po sekundzie. Zrobiłem taki kod: CREATE GML niszczenie=false STEP GML if(place_meeting(x, y-1, obj_player)) { alarm[0]=30 } if(niszczenie=true) { instance_destroy() } ALARM 0 GML niszczenie=true Niestety obiekt niszczy się po sekundzie, ale gdy się z niego zejdzie. Co jest nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 GML //EVENT: kolizja z graczem alarm[0]=room_speed * 1; GML //EVENT: alarm 0 instance_destroy(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nomyzs Opublikowano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Ale wtedy chyba będzie to się niszczyło po dotknięciu w dowolnym miejscu, a mi zależy żeby to się stało tylko wtedy kiedy gracz stoi na górze obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Ponieważ cały czas gdy gracz na nim stoi resetuje alarm, dodaj do if'a alarm[0] == -1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nomyzs Opublikowano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Dzięki, pomogło :) A jak to działa, bo nie mogę znaleźć o tym porównaniu(?) nic znaleźć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Alarm działa jak stoper, jak dojdzie do końca ma wartość -1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 GML if(place_meeting(x, y-1, obj_player) and alarm[0]=0) { alarm[0]=30 } Ale nie jestem pewien co do tego 0. Dlatego nie używam alarmów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 GML if(place_meeting(x, y-1, obj_player) and alarm[0]==0) { alarm[0]=30 } Threef, zjadłeś znak równości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Threef, zjadłeś znak równości. W GML to przecież nie ma znaczenia i tak zadziała ale lepiej się przyzwyczajać do logicznej wersji. ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Jak chcesz sprawdzić czy alarm jest nieaktywny to sprawdzasz czy ma wartość -1 NIE 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Jak chcesz sprawdzić czy alarm jest nieaktywny to sprawdzasz czy ma wartość -1 NIE 0. Ale nie jestem pewien co do tego 0. Dlatego nie używam alarmów. Peace, hope, marihuana and vagina... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się