Skocz do zawartości

Pierwszy dotkniety obiekt


Sminer

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie !

 

Mam problem.

 

 

Mam obiekt zolnierz oraz widok(taki trojkat pokazujacy co widzi zolnierz), widok ma poruszac sie zgodnie z zolnierzem wiec mam kod :

 

Collision Zolnierz:

GML
x = other.x

y = other.y

direction = other.direction

 

lecz jesli obiekt widok dotknie 2 zolnierzy jednoczesnie to przechodzi z jednego zolnierza na drogi...

I wtedy przy zolnierzu chodza 2 obiekty widok

 

Myslalem tez o tym ze mozna pobrac id pierwszego zolnierza ktorego dotknie, a potem poruszac sie za obiektem z tym i tym id, ale nie

za bardzo wiedzialem jak sie za to zabrac ...

 

Wszystkie pomysly mile widziane :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tworzysz żołnierza to przypisuj jemu widok który ma za nim chodzić.

 

GML
moj_widok = instance_create(x,y,obj_widok)

moj_widok.tata = id

 

a w stepie widoku juz tylko:

 

GML
x = tata.x

y = tata.y

direction = tata.direction

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do stepu widoku dodaj:

 

GML
image_angle = direction

 

@E:

W sumie mogę nawet przykład zrobić razem ze sprawdzaniem czy nie stoi ściana na przeszkodzie, ale to dopiero w poniedziałek. Chyba, że jakiś inny użytkownik zrobi przykład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...