Sminer Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Witajcie ! Mam problem. Mam obiekt zolnierz oraz widok(taki trojkat pokazujacy co widzi zolnierz), widok ma poruszac sie zgodnie z zolnierzem wiec mam kod : Collision Zolnierz: GML x = other.x y = other.y direction = other.direction lecz jesli obiekt widok dotknie 2 zolnierzy jednoczesnie to przechodzi z jednego zolnierza na drogi... I wtedy przy zolnierzu chodza 2 obiekty widok Myslalem tez o tym ze mozna pobrac id pierwszego zolnierza ktorego dotknie, a potem poruszac sie za obiektem z tym i tym id, ale nie za bardzo wiedzialem jak sie za to zabrac ... Wszystkie pomysly mile widziane :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Jak tworzysz żołnierza to przypisuj jemu widok który ma za nim chodzić. GML moj_widok = instance_create(x,y,obj_widok) moj_widok.tata = id a w stepie widoku juz tylko: GML x = tata.x y = tata.y direction = tata.direction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sminer Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Dzieki jestes wielki :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sminer Opublikowano 8 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 Edit: jednak twoj pomysl nie dziala :/ Direction nie pasuje do Zolnierza, tylko jest caly czas skierowane w prawo, A gdy dotykam obiekt widok to nie dzieje sie akcja, ktora powinna sie dziac, doslownie nic sie nie dzieje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 do stepu widoku dodaj: GML image_angle = direction @E: W sumie mogę nawet przykład zrobić razem ze sprawdzaniem czy nie stoi ściana na przeszkodzie, ale to dopiero w poniedziałek. Chyba, że jakiś inny użytkownik zrobi przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sminer Opublikowano 8 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 Taki maly szczegol a tyle zmienia xD I zauwazylem tez inny blad ale to w moim kodzie dlatego nic sie nie dzialo jak ludzika obj_widok dotknal ... Teraz juz jest w porzadku i wszystko dziala dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się